آن مازر

آن مازر

آن مازر نویسنده آمریکایی چهل و پنج کتاب است، از جمله مجموعه روزهای شگفت انگیز ابی هیز که شامل بیست و دو کتاب، اتاق سالاماندر، و هیچ چیز و بچه آنها نیست.
مازر در سال 1953 در شنکتادی نیویورک به دنیا آمد. مازر به عنوان دختر رمان نویسان هری مازر و نورما فاکس مازر، عاشق کتاب بود و گفت که اغلب دزدکی از دبیرستان بیرون می رود تا به کتابخانه عمومی برود. پس از دبیرستان، او به تحصیل در رشته هنر در دانشکده هنرهای تجسمی و نمایشی دانشگاه سیراکیوز ادامه داد. او همچنین زبان و ادبیات فرانسه را در دانشگاه سوربن پاریس خواند و به مدت سه سال در آنجا زندگی کرد. در پاریس بود که مازر شروع به نوشتن کرد، اما او فقط پس از تولد اولین فرزند از دو فرزندش، به شکل کتاب مصور فکر نکرد. تماشای من، اولین اثر منتشر شده او، به یکی از تعدادی از کتاب های مصور مورد تحسین منتقدان تبدیل شد. خیابان موس که دو سال بعد منتشر شد، اولین رمان بزرگسالان مازر بود.
The Salamander Room یک کتاب انتخابی کودکان ABC در سال 1993 و منتخبی از ویژگی های رنگین کمان خواندن بود. در میان هفت رمان او، خیابان موس یکی از ویراستاران فهرست کتاب برای بهترین کتاب سال 1992 بود، و آکسبوی یک کتاب تجارت قابل توجه کودکان در سال 1993 در زمینه مطالعات اجتماعی و یک کتاب قابل توجه ALA بود.
داستان‌های کوتاه مازر در گلچین‌ها گنجانده شده است، و او چهار گلچین را برای خوانندگان نوجوان ویرایش کرده است، که چندین مورد از آنها به عنوان بهترین کتاب برای نوجوانان در کتابخانه عمومی نیویورک انتخاب شده‌اند. در سال 2010 او (با الن پاتر) Spilling Ink: A Handbook for Young Writers را نوشت و در دانشگاه کولگیت یک هنرمند بود.

کتاب های آن مازر