سمرا ظفر

سمرا ظفر

سمره ظفر مدافع حقوق بشر، سخنران و نویسنده ای است که داستان عروس نوجوان بودن و نجات یافتن از خشونت خانگی به کتاب خاطرات پرفروش "یک همسر خوب: فرار از زندگی که هرگز انتخاب نکردم" تبدیل شد. ظفر در پاکستان متولد شد و در ابوظبی در امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) بزرگ شد.
پدرش در حالی که از ظفر برای تحصیل حمایت می کرد، با همسرش بدرفتاری می کرد. ظفر در شانزده سالگی با یکی از دوستان برادر خانواده که در کانادا زندگی می کرد و یازده سال از او بزرگتر بود نامزد کرد. او از این ایده راضی نبود تا اینکه همسر آینده و خانواده اش به او اطمینان دادند که می تواند تحصیلات خود را ادامه دهد و به دانشگاه در کانادا برود. این ازدواج در هفده سالگی ظفر انجام شد. پس از ازدواج، شوهرش کارهای اداری را برای آوردن او به کانادا آغاز کرد و یک سال بعد ظفر به همسرش در انتاریو پیوست.
یک ماه پس از ورودش به کانادا، او متوجه شد که اولین دخترش را باردار است. هنگامی که همسرش با این زوج نقل مکان کرد، ظفر متوجه شد که وعده های آنها برای ادامه تحصیل دروغ بوده است. پنج سال بعد دختر دومی به دنیا آورد. او برای سال‌ها اجازه نداشت به تنهایی از خانه بیرون برود، دوستان خودش را داشته باشد یا استقلالی داشته باشد. شوهر و پدر و مادرش به او توصیه کردند که سرنوشت او مادر و همسر شدن است.
او 12 سال در این ازدواج ماند، در حالی که با شوهرش و به طور متناوب با والدینش زندگی می کرد، هم آزار جسمی و هم روحی را تحمل کرد.

کتاب های سمرا ظفر

یک همسر خوب