پل آندروتا

پل آندروتا

پل آندرئوتا (زاده ۱۱ دسامبر ۱۹۱۷ – درگذشته ۱۴ نوامبر ۲۰۰۷) رمان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی بود. او همچنین با نام مستعار پل ونس شناخته می شد. پل آندرئوتا در لاروشل در بخش دریانوردی شارنت (زمانی که این دپارتمان در آن زمان به نام Charente-Inférieure شناخته می شد) به دنیا آمد. هنگامی که او 12 ساله بود، پدرش درگذشت و او و خانواده اش به پاریس نقل مکان کردند. پس از اخذ مدرک لیسانس هنر و ورود به École Normale Supérieure، تحصیل موسیقی، به ویژه پیانو و آهنگسازی را در هنرستان آغاز کرد. او از طرفداران بزرگ جاز بود.
شروع جنگ جهانی دوم زندگی آندرئوتا را به طرز چشمگیری تغییر داد. او بخشی از دوره اشغال فرانسه توسط آلمان را در مارسی گذراند، که زمینه‌ای برای اولین رمان او پس از جنگ شد، Hors Jeu (به روشنی «آفساید»)، که توسط Grasset در سال 1947 منتشر شد. سپس اوانجلین را نوشت و منتشر کرد. 1948)، که او در سال 1949 به دوستش، نویسنده، میشل پرین، و Attentat à la pudeur (به زبان انگلیسی "حمله ناشایست") تقدیم کرد. این دو رمان زندگی نامه ای او را الهام بخشیدند تا در جهت دیگری حرکت کند.
او سپس فیلمنامه نویس شد و اقتباس ها و دیالوگ ها را انجام داد. او تقریباً 40 فیلم نوشت و با کارگردانان مشهور همکاری کرد. در سال 1968 در حالی که به نوشتن برای صحنه ادامه می داد، به ادبیات بازگشت. ضمناً برای مجموعه تلویزیونی Commissaire Moulin و Marie Pervenche نیز فیلمنامه و دیالوگ نوشت. بعدها، با نام مستعار پل ونس، دو رمان جنایی برای Le Masque (به زبان انگلیسی «ماسک») منتشر کرد.

کتاب های پل آندروتا

پیچ و خم ها