ولفگانگ گوست

ولفگانگ گوست

ولفگانگ گوست (زاده ۹ آوریل ۱۹۳۵ در هانوفر) روزنامه‌نگار، مورخ، نویسنده و رئیس مجله اشپیگل آلمان است.
او Romanistik را در فرایبورگ، بن و تولوز (فرانسه) و بازاریابی و مدیریت را در هامبورگ خواند. او از سال 1965 در اشپیگل ابتدا به عنوان سردبیر اقتصاد و سپس به عنوان سردبیر خارجی مشغول به کار شد. در آغاز سال 1970 به عنوان خبرنگار ارشد به پاریس رفت و در سال 1977 معاون سردبیر خارجی شد. در سال 1981 او بخش کتاب را مدیریت کرد. او نویسنده سریال قره باغ کوهستانی و نسل کشی ارامنه بود. پس از سال 1993 روزنامه نگار و نویسنده آزاد شد.
گوست انتشار اسناد وزارت خارجه آلمان در رابطه با نسل کشی ارامنه توسط وزیر پروتستان، یوهانس لپسیوس را بررسی کرد و حذفیات و جعلیات مختلفی را افشا کرد که مسئولیت آلمان را پوشش می داد. او متن اسناد اصلی، از جمله ترجمه انگلیسی، و همچنین دستکاری های فردی را در armenocide.net با همکاری همسرش در مارس 2000 منتشر کرد. سه سال بعد، او صدها سند آلمانی Auswärtiges Amt را در همان مقاله منتشر کرد. پورتال. او در سال 2005 منتخبی از مهمترین اسناد را منتشر کرد.
ولفگانگ گوست جایزه گاربیس پاپازیان را دریافت کرده است که برای حمایت از غیر ارمنی هایی که در تبلیغ آرمان های ارمنی مشارکت دارند، اعطا شده است.

کتاب های ولفگانگ گوست

نسل کشی ارمنی