کامران زمانی نعمت سرا

کامران زمانی نعمت سرا

کامران زمانی نعمت‌سرا (زادۀ ۱۳۴۲ - در گذشتهٔ ۱۳۹۴) نویسنده، شاعر، ادیب، پژوهشگر ادبی و شارح متون کلاسیک ادبی است. وی از شاگردان دکتر بهروز ثروتیان بود.
کامران زمانی در ۹ مرداد ۱۳۴۲ در روستای نعمت‌سرا از توابع شهرستان رودسر استان گیلان متولد شد؛ دوران دبستان را در همان روستای نعمت‌سرا، دوران راهنمایی را در گلدشت و تحصیلات دبیرستان خود را در رحیم‌آباد به پایان رسانید.
از کودکی به شعر و ادبیات علاقه مند بود و همین باعث شد تا برای کسب علم بیشتر به کرج نقل مکان کند و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج مشغول به تحصیل شود و مدرک لیسانس و فوق لیسانس خویش را با نمرۀ ممتاز دریافت نماید.
علاقه به ادبیات و پژوهش باعث شد تا او مقالات و کتاب‌های بسیاری را تألیف کرده و به چاپ برساند. وی در سال ۱۳۶۸ به استخدام وزارت آموزش و پرورش در آمد و به عنوان دبیر درس زبان و ادبیات فارسی در دبیرستان شهدای راه‌آهن در نزدیکی محل زندگی خود مشغول به فعالیت شد، پس از دریافت مدرک فوق لیسانس در دانشگاه غیر انتفاعی بصیر آبیک نیز مشغول به فعالیت شد.
وی دو پسر به نام‌های پویان و سامان دارد.
در سال ۱۳۹۳ کتاب آینه دار حیرت (شرح غزلیات بیدل دهلوی (برای اولین بار در جهان)) به چاپ رساند و مراسم رونمایی از کتابش در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با حضور پروفسور "افتخار حسین عارف" و "دکتر شاه منصور خواجه اف" و "دکتر عباس ماهیار" با همکاری مؤسسه فرهنگی-هنری ایراس برگزار شد و توسط مؤسسه فرهنگی و هنری اکو تقدیر شد.

کتاب های کامران زمانی نعمت سرا