هدی حدادی

هدی حدادی

هدا حدادی (هدی حدادی) (متولد چهاردهم بهمن ۱۳۵۵ در تهران) تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان، نویسنده و شاعر است. تا کنون حدود هشتاد کتاب از وی در هر سه حوزهٔ تصویرگری، ادبیات داستانی و شعر در ایران و سایر کشورهای جهان به چاپ رسیده‌است. او از کودکی علاقه وافری به نقاشی داشت و در سن ده سالگی با خواندن شاهنامه فردوسی به روایت‌های داستانی شاعرانه علاقه‌مند شد و شروع به نوشتن کرد اما فعالیت حرفه ای خود را از سن نوزده سالگی و با چاپ اثر تصویری در کیهان بچه‌ها و اثر داستانی در مجله سروش نوجوان آغاز کرد. در بیشتر آثار ادبی و تصویری وی «زنان» راوی داستان‌های طبیعی خود هستند و رابطهٔ آنها با خود و با طبیعت پیرامونشان مورد بررسی قرار گرفته‌است (بوم فمینیسم).
همچنین نوعی از نگاه خلاصه گرا مینیمال را در آثار وی می‌توان دید. پس زمینه‌های سفید و کم جزییات در تصاویر و جملات کوتاه و مؤثر در داستان‌ها و سطرهای بصری کوتاه در شعرها از مشخصات آثار او هستند.
هداحدادی به خاطر تکنیک کلاژ و به خصوص کلاژ کاغذهای شفاف، نزد مخاطبان خود شناخته شده‌است.
از آثار پر مخاطب او در ایران رمان دلقک و در جهان کتاب دودوست و دختر طبل زن (Drummer girl) هستند.

کتاب های هدی حدادی

حوض فرشته


پولک پاشون


ایستگاه درختی


نان همبرگری


داستان پسر، بز و پادشاه


یک عکس دوتایی


سفره ی قلقلکی


مورچه ها و عروسی بلور خانم


یک روز خوشحال


باف بافو


دلقک


آقا مهران قناد


کفش های گیلاسی


ماه و بستنی


بطری عجیب


نان بربری کوچولو


روز پنجم


مهمانی کتلت خوری


بشقاب میگو


پر جادویی


دوست رقیق من


اژدها بازی


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟