آناهیتا تیموریان

آناهیتا تیموریان

آناهیتا تیموریان در سال ۱۳۵۰ و در زمستانی پربرف، در تهران چشم به جهان گشود. پدر و مادرش هر دو دبیر بودند و این خود دلیلی بود که آرزوهایشان خصوصاً برای فرزند اول، طعمی از هنر و فرهنگ داشته باشد. مسیر زندگی پدر را برای سال‌هایی از خانه دور نگه داشت، اما آرزوهای او را نه! این دلتنگی و غم دوری دستمایه رؤیاپردازی‌های ابتدایی دختر خانه بود و مایه خیالبافی‌هایش.
سال ۱۳۷۷ از دانشگاه هنر و معماری فارغ التحصیل شد، اما هیچگاه معماری نتوانست ابزار مناسبی را برای بیان احساسات او در اختیارش قرار دهد. نقاشی و نویسندگی جایگزین مناسب‌تری به نظر می‌آمدند. اولین کتاب او (ماه بود و روباه) در سال ۱۳۷۸ توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید که بعدها به زبان‌های بسیار دیگری ترجمه و موفق به اخذ جایزه ادبی مرکز بین المللی مطالعات ادبی کودکان و نوجوانان اوگتاگونال پاریس شد و هم اکنون نیز در کتاب‌های فارسی ششم دبستان، برای تمامی کودکان این سرزمین قابل دست رسی است.

کتاب های آناهیتا تیموریان

ماه بود و روباه


من می ترسم


بچه ی همه


قایق کاغذی


تولکو و آی


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟