جولیا دونالدسون

جولیا دونالدسون

جولیا دونالدسون(متولد جولیا کاترین شیلدز، 16 سپتامبر 1948)نویسنده انگلیسی، نمایشنامه نویس و هنرمند و برنده جایزه کودکان 2011-2013 است. او بهترین داستان های قافیه برای کودکان است، مخصوصا آنهایی که توسط Axel Scheffler نشان داده شده اند که شامل The Gruffalo، Room on the Chrome و Stick Man است. او در ابتدا آهنگ هایی برای تلویزیون کودکان نوشت اما روی نوشتن کتاب متمرکز شده بود؛ از آنجایی که کلمات یکی از آهنگ های او، "اسکواش و فشار"، در سال 1993 به یک کتاب کودک تبدیل شد. از 184 اثر منتشر شده، 64 به طور گسترده در دسترس هستند کتابفروشی ها 120 باقی مانده برای استفاده در مدرسه مورد استفاده قرار می گیرند و شامل خواندن خواندن آواز خواندن Songbirds، که بخشی از آکسفورد خواندن درخت دانشگاه آکسفورد است.

کتاب های جولیا دونالدسون

عمارت ایدنبروک


گروفالو


معمای میمون


میراث ایدنبروک


ایدنبروک


موش راهزن


بیشتر بخوانید

چگونگی خلق «شخصیت های کودک» در داستان ها

در این مطلب می خواهیم درباره ی چگونگی به تصویر کشیدن «شخصیت های کودک» در داستان ها صحبت کنیم و درک بهتری را از ویژگی های آن ها به دست آوریم.

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟

جهانی نو با پیوند ژانرهای علمی تخیلی و فانتزی

چه اتفاقی می افتد وقتی دو ژانر علمی تخیلی و فانتزی، و انتظارات متفاوتی که از آن ها داریم، در تار و پود یکدیگر تنیده شوند؟