شاهزاده هری

شاهزاده هری

شاهزاده هری، دوک ساسکس، [fn 2] KCVO (هنری چارلز آلبرت دیوید؛ متولد 15 سپتامبر 1984) یکی از اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا است. او پسر کوچکتر شاه چارلز سوم و دایانا، پرنسس ولز است. او پنجمین خط جانشینی تاج و تخت بریتانیا است.
هری در مدرسه Wetherby، مدرسه Ludgrove و Eton College تحصیل کرد. او بخش‌هایی از سال خالی خود را در استرالیا و لسوتو گذراند، سپس آموزش افسری را در آکادمی نظامی سلطنتی سندهرست گذراند. او به عنوان کورنت در بلوز و رویالز مأمور شد، به طور موقت با برادرش ویلیام خدمت کرد و آموزش را به عنوان رهبر نیروها به پایان رساند. در سال های 2007 تا 2008، او بیش از ده هفته در ولایت هلمند، افغانستان خدمت کرد. او برای یک استقرار 20 هفته ای در سال 2012 تا 2013 با سپاه هوایی ارتش به افغانستان بازگشت. در ژوئن 2015 از ارتش استعفا داد.
هری بازی های Invictus را در سال 2014 راه اندازی کرد و همچنان حامی بنیاد آن است. او از چندین سازمان دیگر، از جمله HALO Trust و Walking With The Wounded حمایت می کند.هری به همراه برادر و خواهر شوهرش کاترین، برای تشویق مردم به صحبت کردن در مورد مسائل مربوط به سلامت روان خود، در آوریل 2016 کمپین آگاهی از سلامت روان "Heads Together" را آغاز کرد.در سال 2018، هری قبل از عروسی با بازیگر آمریکایی مگان مارکل، دوک ساسکس شد. آنها دو فرزند به نام های شاهزاده آرچی و پرنسس لیلیبت دارند. در ژانویه 2020، این زوج به عنوان اعضای خانواده سلطنتی کناره گیری کردند و به زادگاه دوشس در کالیفرنیای جنوبی نقل مکان کردند. در اکتبر 2020، آنها Archewell Inc.، یک سازمان عمومی آمریکایی را راه اندازی کردند که بر فعالیت های غیرانتفاعی و سرمایه گذاری های رسانه ای خلاق تمرکز دارد. هری همراه با همسرش در مارس 2021 برای یک مصاحبه بسیار تبلیغاتی با اپرا وینفری نشست که با او مجموعه مستند بهداشت روانی The Me You Can't See را تهیه کرد. او و همسرش سریال مستند هری و مگان را فیلمبرداری کردند که در دسامبر 2022 منتشر شد. خاطرات هری Spare توسط Penguin Random House در سال 2023 منتشر شد.

کتاب های شاهزاده هری

یدک


Spare