کتاب مبانی و روش های نقد ادبی

naghd
  • 10 % تخفیف
    210,000 | 189,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: جامی(مصدق) جامی(مصدق)
    نویسنده: نصرالله امامی
کد کتاب : 100621
شابک : 978-9645620620
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مبانی و روش های نقد ادبی اثر نصرالله امامی

کتاب « مبانی و روش های نقد ادبی» نوشته « نصرالله امامی» توسط انتشارات جامی(مصدق)‫منتشر شده است.
کتابی در شرح نقد ادبی و معرفی و مرور رویکردهای گوناگون آن در ایران و جهان. دکتر نصرالله امامی در کتاب «مبانی و روش‌های نقد ادبی»، ضمن تعریف نقد ادبی و طرح مباحثی کلی در این باب، رویکردهای گوناگون نظری قدیمی و جدید در نقد ادبی و نیز سیر تاریخی نقد ادبی در ایران و جهان عرب و جهان غرب را توضیح داده است. در این کتاب به نقد عملی نیز توجه شده است و آثاری از ادبیات فارسی بر اساس رویکردی نظری در نقد ادبی مورد نقد قرار گرفته‌اند.
کتاب شامل پیشگفتار و پانزده فصل است که عبارتند از: «کلیات و تعاریف»، «نقد ادبی در ایران»، «حرکت‌های نو در نقد ادبی معاصر»، «نقد ادبی در ادبیات عرب»، «نقد ادبی در یونان باستان و غرب»، «نقد متون یا نقد متن‌شناختی»، «نقد اخلاقی»، «نقد روان‌شناختی»، «نقد تاریخی - زندگینامه‌ای»، «نقد اسطوره‌ای»، «نقد صورتگرایی»، «نقد ساختگرا»، «ساخت‌شکنی»، «هرمنوتیک» و «نقد فمینیستی».
اهداف نقد ادبی، نسبی بودن نقد ادبی، نقد ادبی در ایران باستان، نقد ادبی در دوره اسلامی، مهم‌ترین عوامل توسعه نقد ادبی در عصر قاجار و مشروطه، پیشاهنگان نقد جدید در ادبیات ایران، چند چهره معاصر در نقد ادبی عرب، دیدگاه‌های ارسطو در نقد، آغاز نقد جدید، نقد تاریخی غزلی از حافظ، تحلیل صورتگرایی غزلی از حافظ و شعر فارسی و نگاه فمینیستی از جمله موضوعات و مباحثی است که در فصل‌های گوناگون این کتاب به آنها پرداخته شده است.

کتاب مبانی و روش های نقد ادبی

دسته بندی های کتاب مبانی و روش های نقد ادبی