کتاب شرح جامع مثنوی معنوی (دفتر هفتم)

Masnavi Manavi
فهرست راهنما
کد کتاب : 31480
شابک : 978-9644233531
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 916
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 19
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شرح جامع مثنوی معنوی (دفتر هفتم) اثر کریم زمانی

از مجموعه کتاب های "شرح جامع مثنوی معنوی" اینک "دفتر هفتم" به همت استاد "کریم زمانی" در چیزی حدود نهصد صفحه توسط انتشارات اطلاعات به چاپ رسیده است. این مجموعه که یکی از بزرگ ترین آثار عرفانی و ادبی ایران زمین را ریز به ریز مورد تفسیر قرار داده، شامل فهرست راهنمایی حجیم نیز می باشد که مجلد پیش رو، با عنوان "دفتر هفتم" از "شرح جامع مثنوی معنوی"، این فهرست راهنما را شامل می شود.
از ویژگی های چشمگیر "شرح جامع مثنوی معنوی" از "کریم زمانی"، زبان ساده و روشنی است که در نگارش آن به کار گرفته است. در واقع هر شش دفتر مثنوی معنوی از مولانا جلال الدین محمد بلخی، با همین زبان گویا و فصیح، تفسیر شده اند و استاد "کریم زمانی" تمام کلمات، اصطلاحات و عبارات فلسفی، عارفانه، علمی، آیات کلام الله مجید، احادیث ائمه ی اطهار، اشعار فارسی و عربی، دعاها و عبارات دعایی، گفتار بزرگان صوفیه، نام اشخاص و فرقه ها و قبایل، لغات و تعابیر، نام کتاب ها و اماکن، ضرب المثل ها و کلید واژه هایی را که در این اثر بی نظیر آمده، به بهترین نحو ممکن تشریح نموده است. در کنار شرح موارد نام برده شده و بازگوی آن ها به زبانی ساده تر، از حکایات و تمثیل های کتاب، نتیجه گیری های روشن کننده ای نیز ذکر شده است.
شش مجلد که هر کدام به یکی از دفاتر مثنوی معنوی اختصاص دارند، از فهرست راهنمایی نیز برخوردار هستند و "دفتر هفتم" همان راهنمای استفاده از شش مجلد پیشین "شرح جامع مثنوی معنوی" از استاد "کریم زمانی می باشد.

کتاب شرح جامع مثنوی معنوی (دفتر هفتم)

کریم زمانی
کریم زمانی (متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۳۰ در تهران) مولوی‌شناس ایرانی و مترجم و مفسر قرآن است. او دوره کارشناسی زبان و ادبیات عربی را در دانشگاه تهران گذرانده‌است. برجسته‌ترین اثر او که بیش از سی بار تجدید چاپ شده‌است، «شرح جامع مثنوی معنوی» در هفت جلد است.
دسته بندی های کتاب شرح جامع مثنوی معنوی (دفتر هفتم)
قسمت هایی از کتاب شرح جامع مثنوی معنوی (دفتر هفتم) (لذت متن)
وزی سخن میگفتم میان جماعتی ، و میان ایشان هم جماعتی کافران بودند . در میان سخن می گریستند و متذوق می شدند و حالت میکردند . سوال کرد که ایشان چه فهم کنند و چه دانند این جنس سخن را ؟! مسلمانان گزیده از هزار ، یک فهم می کنند ، ایشان چه فهم می کردند که می گریستند ؟! فرمود که : لازم نیست که نفسی این سخن را فهم کنند . آنچه اصل این سخن است ، آنرا فهم می کنند .