کتاب دیده بان ها ایستاده می خندند

Dide-ban ha Istade Mikhandand
داستان های طنز دفاع مقدس
کد کتاب : 102644
شابک : 978-6007365038
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 63
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب دیده بان ها ایستاده می خندند اثر محمدحسن ابوحمزه

کتاب «دیده بان ها ایستاده می خندند» یک طنز واقعی است که در زمان جنگ در میان رزمندها وجود داشته است . به گونه ای که این کتاب، روایت هایی از سه نفر دیدبان به نام شخص راوی «من»، دیده بان دوم «باقر» و دیده بان سوم رزمنده ای به نام «احمد توران پشتی» است که در داستان به «احمد توران» معروف می شود. این سه نفر در همه اتفاقاتی که در این داستان ها رخ می دهد، به نوعی دخیل هستند.
از عناوین برخی از داستان های کتاب «دیده بان ها ایستاده می خندند» می توان به «آچمز»، «قند بلژیکی»، «آن روز شد روز اغلب»، «تعمیرگاه تانک»، «تا باشد از این خنده ها باشد»، «توپ توی زمین دیده بانی» و «عجب انسان هایی داشت جنگ ما»، اشاره کرد.

کتاب دیده بان ها ایستاده می خندند

محمدحسن ابوحمزه
محمدحسن ابوحمزه در سال ۱۳۴۳ به دنیا آمد و تا مقطع دیپلم درس خواند. اولین داستان او در ۱۳۶۳ در مجله امید انقلاب و در مسابقه ای ادبی برگزیده و چاپ شد. دومین داستانش به نام نجات را بالای ارتفاعات قلاویزان توی دیدگاه دیده بانی نوشت که آن هم در اولین جشنواره ادبیات داستانی بسیج برگزیده شد. سایر داستان های وی در بیش از سی جشنواره ادبی مانند جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب اسلامی بنیاد فارابی برگزیده شده اند. دوکتاب دختران فیروزه ای و دیده بان ها ایستاده می خوابند. شامل مجموعه داستان های کوتاه . او به...