کتاب نظارت را قورت بده

Swallow the supervision
کد کتاب : 102798
شابک : 978-6002746108
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب نظارت را قورت بده اثر سعید صادقیان

کتاب پیش رو یک اثر تخصصی ویژه مهندسان ناظر تمامی رشته های سازمان نظام مهندسی ساختمان از پایه 3 تا ارشد، کارشناسان رسمی دادگستری و بازرسان اداره کار است که اصول نظارت، قواعد و قوانین آن و دانش و بینش مورد نیاز برای فعالیت در این حیطه را به مخاطب عرضه می کند و به عنوان منبعی جامع، شگردها و راهکارهایی را که فراگیری آن ها به دست کم 30 سال فعالیت نظارت نیاز دارد در اختیار می گذارد. این کتاب که حاصل چند سال نظارت میدانی، تحقیق و مطالعه است، دیدی روشن نسبت به دنیای نظارت به مخاطب می بخشد و این حرفه را برای او به فعالیتی مهیج و یک سرگرمی جذاب مبدل می سازد؛ تا مبادا از ترس مسئولیت سنگین و به جهت ناآگاهی از فوت و فن های مورد نیاز با وجود دریافت پروانه اشتغال و داشتن استعداد و توانایی از پذیرش پروژه امتناع کند.

کتاب حاضر در پنج فصل به نگارش درآمده؛ فصل نخست مسائل و نکته های بنیادین نظارت را به اشتراک گذاشته و بسیاری از باورها و دانسته های اشتباه را رفع می کند. دومین فصل اصول و چگونگی مکاتبه و ارتباط ناظر را با سایرین روشن ساخته و چهارچوبی مناسب برای مکاتبه ارائه کرده است. فصل سوم به ارائه ی پاسخ هایی کاربردی برای سوال های پرتکرار در میان همکاران ناظر اختصاص دارد و فصل چهارم گام های نظارت یک پروژه واقعی را شرح می دهد، این فصل چالش ها و مسائل احتمالی را مطرح می کند و نحوه ی عبور از آن ها را نشان می دهد. فصل پنجم که آخرین فصل کتاب است چند نمونه مکاتبه عرضه می کند تا مخاطب به طور کامل در حیطه مکاتبه آموزش ببیند و برای آن آماده شود.

کتاب نظارت را قورت بده

قسمت هایی از کتاب نظارت را قورت بده (لذت متن)
بیمه مسئولیت حرفه ای بیمه ای است که خسارت های جانی و مالی را که به علت خطا، اشتباه، غفلت و یا قصور در انجام حرفه افراد به دیگران وارد می شود، جبران می کند. توصیه می کنم که بدون داشتن بیمه نامه مسئولیت حرفه ای خوب در زمینه نظارت، مسئولیت خطیر نظارت پروژه ها را قبول نکنید؛ چون هرقدر هم که در کارتان حرفه ای باشید، باز هم حادثه ها و اتفاق هایی ممکن است رخ دهد که از توان و دید شما خارج است. مثلا در یک روز تعطیل که شما خارج از شهر هستید، مجری بدون اطلاع شما اقدام به نصب کولر آبی برای کانکس محل استراحت کارگران می کند و کولر آبی معیوب، سبب برق گرفتگی کارگران این کانکس فلزی می شود. این اتفاق پای شما را به موضوعاتی باز می کند که به هیچ وجه انتظار آن را نداشته اید. چنین اتفاق هایی بسیار زیاد رخ می دهند. ذکر این نکته الزامی است که سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها معمولا بیمه نامه های مسئولیت حرفه ای گروهی را برای مهندسان خریداری می کنند؛ ولی شما اصلا روی این بیمه نامه حساب باز نکنید؛ زیرا این بیمه نامه ها گروهی اند و سقف معینی برای پرداخت خسارت ها دارند و زمانی که خدای ناکرده برای شما اتفاقی بیفتد، ممکن است سقف پرداخت آن پر شده باشد و شما تحت پوشش قرار نگیرید.