کتاب زنان تشنه قدرت

Les assoiffées
کد کتاب : 102865
مترجم :
شابک : 978-6004903950
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 375
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب زنان تشنه قدرت اثر برنار کی رینی

کتاب « زنان تشنه قدرت » نوشته « برنار کی رینی» توسط انتشارات فرهنگ نشر نو منتشر شده است.
"تحت‌تأثیر تضاد آنچه از رویدادهای سال ۱۹۷۰ می‌دانستم و نحوۀ روایت قرار گرفتم. در گزارش فقط شادی بود و خوشحالی. هلند، سپس بلژیک و لوکزامبورگ طبعا از جور و ستم در آغوش آزادی لغزیده بودند و انقلاب چیزی نبود جز یک زایمان بی‌درد بزرگ. هیچ حرفی از درگیری و غارت و جنگ داخلی در فریز و قتل‌عام لمبورگ نبود".

حکومت ساقط شده است، مردان از رأس قدرت به زیر کشیده شده‌اند و زنان حکومت را تماما در ید قدرت خود دارند. سال‌هاست مرزهای کشور به روی بیگانگان بسته شده و جهان فقط با اطلاعاتی از وقایع امپراتوری زنان خبر دارد که سران صلاح می‌بینند منتشر شود. "برای اینکه از سر حواس‌پرتی کلمه‌های ممنوعه از دهانت درنرود، بهتر است دیگر اصلا نه بنویسی، نه حرف بزنی. این‌طوری خیالت راحت است که اشتباه نمی‌کنی."

ژودیت، «شبان» زنان، که پس از مرگ مادرش جانشین او شده آن سرزمین را با مشت آهنین اداره می‌کند؛ مضحکه‌ای سیاسی در دل رژیمی هذیان‌زده که تمام شعارهای پیش از انقلابش را کنار گذاشته و در کار خلق ارزش‌ها و شعارهای جدید است. "جوان که بودم، اوایل انقلاب همه‌جا دیوارهایی از این دست پیدا می‌شد که روی آنها تصاویر مردان قدرتمند رژیم سابق ترسیم می‌شد و کثیفشان می‌کردیم. کسی نمی‌داند چرا این دیوارها ناپدید شدند."

کتاب زنان تشنه قدرت

برنار کی رینی
برنا کی رینی (زاده 27 ژوئن 1978) نویسنده و منتقد بلژیکی بلژیکی است.وی همچنین استاد حقوق عمومی در دانشگاه بورگوندی است و از زمان دریافت پایان نامه دکتری خود در سال 2005 ، مقالات علمی زیادی را در زمینه حقوقی منتشر کرده است.علاوه بر این، او به عنوان نویسنده کارمند و رئیس ستون ادبیات برای مجله فرهنگی Chronic'art فعالیت می کند.