کتاب بهانه های متداول برای تنبلی

I Know What to Do, So Why Don't I Do It?
راه حل هایی برای کنار گذاشتن بی خیالی و سهل انگاری
  • 159,500 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: بذر خرد بذر خرد
    نویسنده:
کد کتاب : 103700
مترجم :
شابک : ‏‫‬‭‫‭978-6227758993
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 194
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بهانه های متداول برای تنبلی اثر نیک هال

شاید فکر کنید دلیل دست نیافتن به اهدافتان تنبلی، بی ارادگی یا نداشتن انگیزه است. ولی تحقیقات جذابی در زمینه ی عصب روان ایمنی شناسی (Psychoneuroimmunology) نشان دهنده ی احتمالی قوی تر است. این تحقیقات می توانند تغییراتی بنیادین در زندگی شما ایجاد کند. بهانه های متداولی که برای پشت گوش انداختن کارهای ضروری مان انجام می دهیم از قبیل خیلی خسته ام...، وقت ندارم...، انرژی ندارم... در واقع مظاهر شبکه ی پیچیده و در هم تنیده ای از عوامل روانشناختی، شیمیایی و عصب شناختی هستند زمانی که این عوامل فعال می شوند شما را از پا در می آورند یا در مواقعی مانع برداشتن قدم هایی در جهت ایجاد تغییر در زندگی تان می شود.
به بیان دیگر حتی با وجود انگیزه ی قوی هم فعال شدن این شرایط درونی می تواند مانع از پیشرفت شما شود. ولی با وجود پیچیدگی این موانع بیوشیمایی، راه حل های ساده ای برای ممانعت از فعالیتشان وجود دارد.
دکتر نیک هال در کتاب بهانه های متداول برای تنبلی به این راه حل ها پرداخته است . او در این کتاب 10 تا از متداول ترین بهانه های انفعال را بررسی و راهکارهای خاصی برای هر یک از آنها ارائه کرده است. نکات مهم هر فصل در انتهای آن خلاصه شده است . با مطالعه ی این کتاب بیشتر خود را می شناسید و به ریشه ی ترس ها و احساسات و نیازهایتان پی می برید و با شناختشان بر آنها غلبه کرده و موانع پیشرفت را بر طرف می کنید. نکته ی جالب توجه دیگری که در کتاب به آن اشاره شده لزوم همخوانی ارزش ها و اهداف شخصی است که در صورت ناسازگاری بین آنها دست یافتن به اهداف امکان پذیر نخواهد بود.

کتاب بهانه های متداول برای تنبلی

نیک هال
نیک هال یک روانشناس شناخته شده بین المللی است که تحقیقات پیشگامی در مورد روابط متقابل بین احساسات و سلامتی انجام داده است. تحقیقات او در "60 دقیقه"، "نوا"، "شب خط" و برنده جایزه امی مجموعه تلویزیونی "شفا و ذهن"، تهیه‌شده توسط بیل مویرز برای PBS به نمایش درآمده است. دکتر هال دو جایزه معتبر توسعه دانشمندان تحقیقاتی را دریافت کرده است که توسط موسسه ملی بهداشت تنها به دانشمندان برتر ایالات متحده اعطا شده است. او مرکز سلامتی سادلبروک توچال را در تامپا، فلوریدا، جایی که در آن زندگی می‌کند...
دسته بندی های کتاب بهانه های متداول برای تنبلی