کتاب تصوف در مصر

Sufism
کد کتاب : 103728
شابک : 978-6006730905
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 503
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تصوف در مصر اثر مهدی فرمانیان

مصر از همان قرون اولیه درهای خود را بر روی تصوف و مشایخ آن گشود و هنوز هم اکثر مردم آنجا با این که شناخت صحیحی از تصوف ندارند اما رفتار و کردارشان به شدت صوفیانه است.
حرکت رو به رشد تصوف در این سرزمین در طول قرون متمادی به عنوان یکی از مظاهر دینی ناشی از نقش عمده دین در شکل دادن به اجتماع مصر است تا آن جا که حتی احترام و تبرک به قبور اولیای الهی، جشن میلاد حضرت رسول خدا (ص)، جشن میلاد امام حسین (ع)، توجه به راس الحسین، سیده زینب و سیده نفیسه از ویژگی های بارز مصری ها است و این کشور یکی از مهم ترین کشورهایی است که تصوف در آن بالیدن گرفت.
این پژوهش به طرائق صوفیه در مصر می پردازد که علیرغم کمبود منابع در این زمینه اطلاعات مفیدی به خواننده می دهد.

کتاب تصوف در مصر

مهدی فرمانیان
مهدی فرمانیان (متولد 1352ش - کاشان)، روحانی، مدرس حوزه و دانشگاه، رئیس دانشکده مذاهب اسلامی، عضو هیئت‌ علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، معاونت پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب، مسئول دانشنامه ویکی شیعه.ایشان بعد از اتمام دوره راهنمایی، وارد حوزه علمیّه قمصر و سپس کاشان شد و در سال 1372ش، به قم مهاجرت نمود و در آنجا مشغول به تحصیل گشت.در سال 1376ش، به مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب وارد شده و در رشته مذاهب اسلامی مشغول به تحصیل گردید و این تا سال 1380 ادامه یافت. وی در سال 1378ش، در کارشناسی ...