کتاب شناخت نامه فرید

Shenakht-e name farid
کد کتاب : 104608
شابک : 978-6226936217
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب شناخت نامه فرید اثر قادر طهماسبی

قادر طهماسبی متخلّص به فرید، از بزرگان شعر انقلاب اسلامی است که بسیاری از اشعار او با حافظۀ تاریخی مردم ایران گره خورده است و زمزمۀ سروده‌هایش بر لبان عاشقان، جاری است.
«شناخت‌نامۀ فرید» منشوری است که از جوانب و زوایای گوناگون به بررسی شعر و زندگی شاعرانۀ فرید پرداخته است. این اثر که به همّت کاظم رستمی جمع‌آوری و تدوین شده است، شامل صحبت‌های خود شاعر و نقد و نظر دیگر بزرگان شعر و ادبیات معاصر یعنی یوسفعلی میرشکّاک، رضا اسماعیلی، علی‌محمّد مودّب، منوچهر اکبری، محمّدحسین انصاری‌نژاد، محمود براتی، مریم نافلی، سعید بیابانکی، محمود حبیبی کسبی، محمّد رمضانی فرخانی، کمال شفیعی، حمیدرضا شکارسری، سینا علی‌محمّدی، محمّدعلی عمومی، علی‌رضا لبش، مصطفی محدّثی خراسانی، جواد محقّق، عبّاس محمّدی، مهدی مظفّری ساوجی، سیّد عبدالجواد موسوی، محمّدرضا وحیدزاده، قربان ولیئی محمّدآبادی و کاظم رستمی دربارۀ شعر و شخصیت اوست.

کتاب شناخت نامه فرید

قادر طهماسبی
قادر طهماسبی (زادهٔ ۹ شهریور ۱۳۳۱ در میانه) شاعر و نویسندهٔ اهل ایران است. «مثنوی شهادت» با مطلع «سبکبالان خرامیدند و رفتند» از آثار اوست.قادر طهماسبی متخلص به «فرید» در ۹ شهریور سال ۱۳۳۱ در شهرستان میانه متولد شد. تحصیلات ابتدایی و بخشی از متوسطه را در زادگاه خود گذراند. پس از آن، به علت شغل پدر، اقامت‌های کوتاه و بلند در شهرهایی چون: زاهدان، شیراز، مشهد، تبریز و تهران و اصفهان داشت. او در سال ۱۳۵۵ به سفارش یکی از دوستانش در اصفهان ساکن شد و در آن&zwn...