کتاب فلسفه چیست

What is Philosophy
کد کتاب : 10595
مترجم :
شابک : 978-964-185-375-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 322
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

ژیل دلوز از نویسندگان پرفروش کتاب های فلسفی

معرفی کتاب فلسفه چیست اثر ژیل دلوز

کتاب فلسفه چیست، اثری نوشته ی ژیل دلوز و فلیکس گتاری است که نخستین بار در سال 1991 انتشار یافت. دلوز و گتاری در این اثر ارزشمند، میان فلسفه، علم و هنرهای مختلف تفاوت قائل می شوند و این نگرش رایج را به چالش می کشند که فلسفه صرفا حوزه ای بسط یافته از منطق است. این دو نویسنده همچنین، شباهت ها و تفاوت های میان نویسندگی خلاق و نویسندگی فلسفی را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهند. در کتاب فلسفه چیست، مثال ها و روایت هایی روشنگرانه از تاریخ فلسفه و همچنین مباحثاتی بسیار خواندنی درباره ی آهنگسازان، نقاشان، نویسندگان و معمارها وجود دارد که جذابیت این اثر را دوچندان کرده اند. این کتاب نیز مانند سایر مشارکت های دلوز و گتاری، یکی از برجسته ترین آثار در حوزه های نقد ادبی و فلسفه به شمار می آید.

کتاب فلسفه چیست

نکوداشت های کتاب فلسفه چیست
It brings a new perspective to Deleuze's studies of cinema, painting, and music.
این اثر، دیدگاهی جدید را به پژوش های دلوز درباره ی سینما، نقاشی و موسیقی می بخشد.
Goodreads

A pivotal work.
اثری محوری.
Times Literary Supplement Times Literary Supplement

An important, highly original challenging book.
کتابی مهم، بسیار بدیع و چالش برانگیز.
Journal of Aesthetics and Art Criticism

قسمت هایی از کتاب فلسفه چیست (لذت متن)
شاید طرح پرسش «فلسفه چیست؟» جز دیرهنگام و در ایام پیری و دوره ی واقع گویی امکان پذیر نباشد. در واقع، کمتر اثری در این باب به تحریر درآمده و به قفسه ها راه یافته است. این پرسش به هنگام بی قراری های گاه به گاه و در نیمه های شب رخ می نماید، زمانی که دیگر پرسشی برای طرح در ذهن نیست.

این پرسش را پیش از این نیز بی وقفه طرح کرده بودیم و همچنان همان پاسخ را داریم که پیش از این داشتیم، بی هیچ تغییری: فلسفه، هنر صورت بخشی، اختراع و ساخت مفاهیم است.

به واقع علوم، هنرها و فلسفه ها به یک میزان آفریننده اند. هرچند که آفرینش مفاهیم به معنای دقیق، تنها از فلسفه برمی آید. مفاهیم به صورت کاملا حاضر وآماده، همچون اجسامی آسمانی منتظر ما نیستند. اصولا هیچ آسمانی برای مفاهیم وجود ندارد. مفاهیم باید ابداع شوند، ساخته شوند، یا به بیان دقیقتر آفریده شوند و همواره نشان و امضایی از آفرینندگان خود خواهند داشت.