کتاب دنیای زیر آب های خلیج نیلگون فارس

The underwater world of the Persian Gulf
اطلس دریایی موجودات غیر زنده آب های خلیج فارس
کد کتاب : 108301
شابک : 978-9642334650
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 210
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب دنیای زیر آب های خلیج نیلگون فارس اثر یاسین قاسمی بجد

پژوهشگران حوزه‌های مختلفْ خلیج‌فارس را از جنبه‌های تاریخی، جغرافیایی، باستان‌شناختی، زمین‌شناختی و سیاسی بررسی کرده‌اند و کتاب‌ها و مقاله‌های بسیار متنوعی درباره‌ی آن نوشته‌اند؛ اما به نظر می‌رسد تاکنون پژوهش‌هایی کافی در زمینه‌ی اشیا و تأسیسات و تجهیزات انسان‌ساخت موجود در این خلیج نیلگون انجام نشده است؛ ازاین‌رو یاسین قاسمی بجد با روش استنادی و کتابخانه‌ای و با استفاده از متون و مقالات و مطالب اینترنتی، این جنبه‌ی مهم از خلیج‌فارس را بررسی کرده که ماحصل آن کتاب دنیای زیر آب‌های خلیج نیلگون فارس است.
این کتاب شامل هفت گفتار است. نویسنده در هر گفتار به‌ترتیب، تأسیسات نفت و گاز، کابل‌های زیردریایی، کشتی‌های غرق‌شده، مین‌های دریایی، زیردریایی‌ها، باستان‌شناسی دریایی و گنجینه‌های عظیم و زباله‌ها و آلودگی‌های دریایی موجود در آب‌های خلیج‌فارس را بررسی می‌کند.
تعداد زیادی تصویر موثّق و باکیفیت نیز در این هفت گفتار درج شده است. این تصاویر را بیشتر از منابع خارجی و خصوصا از اینترنت تهیه کرده‌اند؛ اما کوشیده‌اند تا به فضای زیر آب‌های خلیج‌فارس مربوط باشد. یاسین قاسمی بجد اذعان کرده که کیفیت برخی از تصاویر عالی نیست؛ ولی به‌علت اطلاعات ارزشمندی که دارند، آن‌ها را نیز در میان تصاویر دیگر قرار داده است.

کتاب دنیای زیر آب های خلیج نیلگون فارس

یاسین قاسمی بجد
یاسین قاسمی بجد (زادهٔ 21 دی 1367) نویسنده، شاعر و مترجم، متولد زاهدان است. از وی بیش از 40 عنوان کتاب در زمینه های سیاسی، مذهبی و اجتماعی و همچنین یک مجموعه شعر به چاپ رسیده است. همچنین وی برنده کتاب سال دانشجویی دانشگاه تهران شده است.
دسته بندی های کتاب دنیای زیر آب های خلیج نیلگون فارس