کتاب کوارتت

Quartett
و سه مقاله درباره اجرا
کد کتاب : 109989
مترجم :
شابک : 978-6007826546
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 58
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب کوارتت اثر هاینر مولر

«کوارتت» نمایشنامه ای است که در سال ۱۹۸۰ توسط هاینر مولر نمایشنامه نویس آلمانی (سابق شرقی) نوشته شده است.
موضوع آن امکان تولید آن را تحت سیاست های فرهنگی سرکوبگرانه جمهوری دموکراتیک آلمان غیرممکن می کرد، اما موقعیت مولر به عنوان برجسته ترین نمایشنامه نویس کشور پس از مرگ برتولت برشت به او فرصت زیادی برای سفر داد.
در این اثر هیچ جهت صحنه ای وجود ندارد. علائم نگارشی پراکنده است و علیرغم لفاظی مفصل سخنرانی های اغلب طولانی، به متن جلوه ای تلگرافی می بخشد. هیچ تنظیم یا دوره زمانی در متن ذکر نشده است، اگرچه کتاب برنامه بوخوم عنوان "زمان/مکان: سالن قبل از انقلاب فرانسه/ پناهگاه پس از جنگ جهانی سوم" را ارائه می دهد.

علیرغم چالش‌هایی که برای اجراکنندگان (و تماشاگران) دارد، تعادل عجیب بین ریاضت و زرق و برق، آن را به بیشترین اجرا در میان نمایش‌های مولر تبدیل کرده است. آزادی تقریبا نامحدود تفسیری ارائه شده توسط متن، اثر را مورد علاقه کارگردانان ماجراجو و رادیکال (از جمله میشائیل هانکه و رابرت ویلسون) قرار داده است، در حالی که زیبایی نقش ها، همراه با زبان گیج کننده و تصاویر زنده، این اثر را به یک اثر خلاق تبدیل کرده است.

کتاب کوارتت

هاینر مولر
هاینر مولر (Heiner Müller) (زاده ۹ ژانویه ۱۹۲۹ - درگذشته ۳۰ دسامبر ۱۹۹۵) نمایشنامه نویس، شاعر، نویسنده و کارگردان تئاتر آلمانی است که به او لقب بزرگترین «شاعر زنده تئاتر» پس از مرگ ساموئل بکت داده شده است. او بی گمان پس از برتولت برشت بزرگترین نمایشنامه نویس آلمان در قرن بیستم به شمار می رود.هاینر مولر ۹ ژانویه سال ۱۹۲۹ در اپندورف در ساکس به دنیا آمد، او نمایشنامه نویس، کارگردان تآتر، شاعر آلمانی (آلمان شرقی) بود که در ۳۰ دسامبر ۱۹۹۵ در سن ۶۶ سالگی بعلتسرطان حلق درگذشت.درباره...