کتاب زندگی یک سفر است

Life is a trip
پزشگی از تبار رنسانس نوین
کد کتاب : 110032
شابک : 978-6227720808
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 151
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب زندگی یک سفر است اثر رضا نیلی پور

عنوان کتاب "زندگی یک سفر است" یک خلاصه از پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی جرالد ادلمن، دانشمند و پزشک متخصص در حوزه علوم اعصاب و برنده جایزه نوبل، می‌باشد. این کتاب با حمایت ستاد توسعه علوم و فن‌آوری شناختی به چاپ و انتشار رسیده است.

کتاب حاضر از چهار بخش متشکل است که در هر بخش به موضوعات مختلف پرداخته می‌شود. در بخش اول، به صورت تفصیلی به جنبه‌های متفاوت موسیقی در دوره صفوی، ارتباط شاهان صفوی با موسیقی، انواع موسیقی مذهبی و دیدگاه‌های فقهای شیعه نسبت به غنا و ترانه‌خوانی پرداخته می‌شود. از جمله موضوعات مورد بحث در این کتاب، آخرین پژوهش‌ها برای ساخت "داروین‌های هوشمند مغز بنیاد" و نیز نظریه تکوینی گروه اندیشی نورونی ادلمن می‌باشد.

در مقدمهٔ کتاب، مولف آن را به عنوان یک "سفر" به زندگی تعبیر کرده و آن را به‌عنوان "سفری پیش‌بینی‌ناپذیر، همراه با مخاطرات و عدم قطعیت‌ها" توصیف می‌کند. او با اشاره به تلاش‌های علمی خود، زندگی را به عنوان یک تجربه پراز ماجراجویی و تازگی توصیف می‌کند. او همچنین اشاره می‌کند که پیشرفت‌های علمی و کشف‌های عمیق‌تر می‌توانند زندگی را در کنار توسعه و پیشرفت علمی تغییر دهند.

دکتر رضا نیلی پور در بخشی دیگر از نوشتار خود اضافه می‌کند که امیدوار است یادداشت‌های این کتاب بتوانند آموزه‌های مفیدی را برای نسل جوان علاقه‌مند به علم و پیشرفت کشور به ارمغان آورند. او تاکید می‌کند که اگر راه‌های اصلی ورود به دنیای دانش و علم را زبان علم و ادبیات رقم زنند، می‌توانند به تحقق پیشرفت و توسعه علمی کمک شایانی نمایند.

در ادامه کتاب، مولف با تعریف ساده‌ای از مفهوم "بازآفرینی" به نقل از جرالد ادلمن، به بیان مفهوم توانایی مغز برای تشکیل ساختارهای مختلف برای انجام کارها و ایجاد واکنش‌های متفاوت به کمک عناصر مختلف ساختاری در یک سامانه می‌پردازد. او بیان می‌کند که بازآفرینی، یکی از ویژگی‌های مغز است که در پاسخ به وضعیت‌ها و پدیده‌های متنوع عمل می‌کند.

این کتاب با توجه به حمایت ستاد توسعه علوم و فن‌آوری شناختی، توسط دکتر رضا نیلی پور نوشته و توسط موسسه انتشاراتی نیلوفر منتشر شده است و بیش از 150 صفحه از محتوا را پوشش می‌دهد.

کتاب زندگی یک سفر است

رضا نیلی پور
رضا نیلی‌پور (متولد ۱۳۲۰) زبان‌شناس، روان‌شناس و عصب‌شناس ایرانی‌ست. او از سال ۱۳۵۱ تا سال ۱۳۶۲ استادیار و دانشیار دانشگاه شهید چمران اهواز بود. از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۶۷، به عنوان دانشیار دانشکده علوم توانبخشی تدریس می‌کرد. از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۸ استاد تمام گروه زبان‌شناسی دانشگاه پیام نور بود.در سال ۱۳۷۸ به دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی منتقل شد وتا سال ۱۳۸۷ به عنوان استاد و مدیر گروه گفتار درمانی این دانشگاه خدمت کرد. پژوهش‌های او عمدتاً در حوزه روان&z...