کتاب حاصل اوقات

summing -up a collection of essays by Ahmad Mahdavi Damqani
م‍ج‍م‍وع‍ه ای از م‍ق‍الات اس‍ت‍اد دک‍ت‍ر اح‍م‍د م‍ه‍دوی دام‍غ‍ان‍ی
کد کتاب : 110409
شابک : 978-9641224488
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1020
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب حاصل اوقات اثر احمد مهدوی دامغانی

در کتاب "حاصل اوقات"، مجموعه‌ای از مقالات استاد دکتر احمد مهدوی‌دامغانی جمع‌آوری شده است، به جز مقدمه و تعلیقاتی که بر "المجدی فی انساب الطالبین" و "کشف الحقایق" نوشته‌اند. اگر مقالات دیگری در طی چاپ این کتاب تدوین شده باشند، در اینجا در دسترس نیستند. همچنین، کتاب "نسمه‌السحر بذکر من تشیع و شعر" که با تصحیح، تحشیه، و تعلیقات استاد در سال 1380 منتشر شده است، داستان‌های دیگری را نیز شامل می‌شود.

"حاصل اوقات" یک مجموعه مقالات از استاد دکتر احمد مهدوی‌دامغانی است و توسط سید علی‌محمد سجادی در انتشارات سروش منتشر شده است. استاد احمد مهدوی‌دامغانی در سپتامبر 1305 در مشهد به دنیا آمد و در خانواده‌ای با علاقه به علم و ادب و پیروی از آل رسول‌الله (ص) بزرگ شد. او در شهر مشهد مطالبات علمی را فرا گرفت و در تهران لیسانس رشته‌های علوم متداول قدیم و جدید را اخذ کرد. سپس به مقاطع تحصیلات تکمیلی در تهران و دانشگاه‌های خارجی از جمله دانشگاه هاروارد و پنسیلوانیا ادامه داد. او به مدت بیش از هفتاد سال به تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان مشغول بود و آثار متنوعی از جمله تألیفات، تصنیفات، تصحیحات و ترجمه‌ها را منتشر کرد. استاد مهدوی‌دامغانی در تاریخ 27 خرداد 1401 درگذشت و در حرم علی‌بن موسی الرضا (ع) به خاک سپرده شد.

کتاب حاصل اوقات

احمد مهدوی دامغانی
احمد مهدوی دامغانی (زادهٔ ۱۳ شهریور ۱۳۰۵، مشهد) نویسنده و پژوهشگر ایرانی، متخصص در ادبیات عرب، استاد پیشین دانشگاه تهران و دانشگاه هاروارد آمریکاست. فریده مهدوی دامغانی دختر اوست.علوم متداول قدیم و جدید را در آن شهر فراگرفت و سپس در تهران اقامت گزید. در سال ۱۳۲۷ از دانشکدهٔ معقول و منقول (بعداً الهیات) دانشگاه تهران و در سال ۱۳۳۳ در رشتهٔ ادبیات فارسی از دانشکدهٔ ادبیات دانشگاه تهران لیسانس گرفت. در سال ۱۳۴۲ از دانشگاه تهران درجهٔ دکتری در زبان و ادبیات فارسی گرفت و موضوع رسالهٔ دکتری او تصحی...