کتاب غواصی آب های آزاد SNSI

SNSI open water diver
کد کتاب : 110523
مترجم : رضا بهره مند
شابک : 978-6001801877‬‭‮‬‬‬‬
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 170
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب غواصی آب های آزاد SNSI اثر شرکت امبی دایورس

این دفترچه ی راهنما تنها بخشی از سیستم آموزشی برای یادگیری غواصی و شامل دروس آکادمیک دوره ی غواص آب های آزاد SNSI است که در پنج فصل تحت عناوین غواصی اسنورکل، غواصی اسکوبا، فیزیک غواصی، فیزیولوژی غواصی و محیط زیر آب ضمن معرفی تجهیزات غواصی و نحوه ی استفاده از آن ها، به بحث درباره ی غواصی با درای سوت، تاثیر قوانین فیزیکی مختلف روی بدن در زیر آب، تاثیر فشار بر روی گازهای تشکیل دهنده مخلوط تنفسی در هنگام غواصی، نحوه ی استفاده از کامپیوترهای غواصی، تفاوت های بین غواصی با هوای معمولی و غواصی با هوای غنی شده با اکسیژن (نایتروکس) و زیستگاه های آبی متفاوت می پردازد و با در نظر گرفتن چندین نمونه سوال در پایان هر فصل، مخاطب خود را در کسب نمره ی قبولی در آزمون غواصی و دریافت گواهی نامه غواصی در آب های آزاد SNSI یاری می کند.
SNSI یک موسسه بین المللی آموزشی غواصی اسکوبا است که استانداردهای لازم برای داشتن گواهینامه های شناخته شده ی جهانی را دارد.

کتاب غواصی آب های آزاد SNSI

دسته بندی های کتاب غواصی آب های آزاد SNSI
قسمت هایی از کتاب غواصی آب های آزاد SNSI (لذت متن)
اکولایز کردن (تعدیل فشار) گوش: گوش یک اندام پیچیده است که برای دو کارکرد مهم طراحی شده است: شنوایی و تعادل. این اندام به سه بخش تقسیم می شود: گوش خارجی، میانی و داخلی. گوش خارجی از لاله گوش و مجرای گوش تا پرده گوش (صماخ)، جایی که گوش میانی شروع می شود، ساخته شده است. این بخش ارتعاشات تولید شده توسط صداها در پرده گوش را به گوش داخلی منتقل می کند. گوش میانی حفره کوچکی است که شامل هوا است و از طریق شیپور استاش (Eustachian) به مجرای تنفسی (حلق) متصل می شود. این لوله در حالت معمول بسته است، بنابراین گوش میانی اساسا یک ظرف بسته است که توسط دیواره انعطاف پذیر پرده گوش در معرض فشار خارجی قرار می گیرد. اگر فشار خارجی افزایش یابد، ممکن است پرده گوش به سمت داخل کشیده شود و حجم گوش میانی را کاهش دهد. برای تعدیل این فشار، باید شیپور استاش را باز و با استفاده از «مانور واسالوا» هوا را به گوش میانی وارد کنیم. برای انجام این مانور، سوراخ های بینی خود را با انگشتان خود فشار دهید، سپس به آرامی اما استوار هوای داخل ریه را به سمت فضای بینی بدمید. این کار نباید با نیروی بیش از حد انجام شود. برای بسیاری از غواصان مانور والسالوا نیاز است تا فشار در گوش آنها تعدیل شود؛ با این حال ممکن است قادر باشید فشار را به سادگی با حرکت فک پایینی خود به جلو (یا عقب و جلو) و یا با حالت بلعیدن تعدیل کنید. صرف نظر از اینکه چگونه این کار انجام می شود، مهم است که قبل از نزول به عمق آب تعدیل را فورا در سطح آب شروع کنید. اگر فشار داخل گوشتان به درستی تعدیل شود، نباید احساس ناراحتی کنید. اگر احساس ناراحتی کردید، کمی صعود کرده و مانور را تکرار کنید.