کتاب ارواح ملیت ندارند

Talisman
تجربه ی زندگی میان زبانهای ژاپنی و آلمانی
کد کتاب : 111564
مترجم :
شابک : 978-6226194662
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 150
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب ارواح ملیت ندارند اثر یوکو تاوادا

"ارواح ملیت ندارند" یک مجموعه از جستارهای یوکو تاوادا، یک نویسنده و جستارنویس ژاپنی است که در سال ۱۹۶۰ در توکیو متولد شده و سال‌هاست در آلمان زندگی می‌کند. او در طول این سال‌ها توانسته به هر دو زبان ژاپنی و آلمانی مسلط شود و از هر دو زبان برای نگارش متون خود استفاده کند.

در این کتاب، تاوادا تلاش می‌کند تا تجربیات و تجربه‌ی زندگی‌اش میان دو زبان و دو فرهنگ مختلف را به خواننده منتقل کند. او گاه به عنوان یک گردشگر و گاه به عنوان یک مهاجر در آلمان تجربه‌های خود را به تصویر می‌کشد. تاوادا در این کتاب سعی می‌کند با تخیل خواننده بازی کند و او را از محدودیت‌ها و قوانین معنایی سنتی رها کند. او با شکستن کلیشه‌های فرهنگی مرتبط با مفاهیم شرق و غرب، و آشنا و غریبه، تصویری نو و منحصر به فرد از تجربیاتش ارائه می‌دهد.

این کتاب برای خواننده فرصتی فراهم می‌کند تا به یک سفر فرهنگی و زبانی عمیق برود و تجربه‌ی زندگی در دو فرهنگ و دو زبان مختلف را درک کند. جستارهای تاوادا تخیل خواننده را به چالش می‌کشد و با کلیشه‌های معمولی برای تفکرات فرهنگی و زبانی جدید جایگزین می‌کند. این کتاب یک تجربهٔ منحصر به فرد و جذاب برای هر خواننده‌ای است که به فهم بهتر فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف علاقه دارد.

کتاب ارواح ملیت ندارند

یوکو تاوادا
یوکو تاوادا (多和田葉子 تاوادا یوکو، زاده 23 مارس 1960) نویسنده ژاپنی است که در حال حاضر در برلین، آلمان زندگی می کند. او به دو زبان ژاپنی و آلمانی می نویسد. تاوادا برنده جوایز ادبی متعددی از جمله جایزه آکوتاگاوا، جایزه تانیزاکی، جایزه ادبی نوما، جایزه ادبی ایزومی کیوکا، جایزه گونزو برای نویسندگان جدید، مدال گوته، جایزه کلیست و جایزه کتاب ملی شده است.