کتاب آخرین فرزندان توکیو

The Last children of Tokyo
کد کتاب : 89741
مترجم :
شابک : 978-9644531491
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آخرین فرزندان توکیو اثر یوکو تاوادا

«آخرین فرزندان توکیو» که در اصل به زبان ژاپنی با نام کنتوشی منتشر شد، یک رمان علمی تخیلی توسط یوکو تاوادا است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد.
داستان این رمان در ژاپنی می گذرد که توسط یک فاجعه جهانی نا مشخص ساخته دست بشر ویران شده است. یوشیرو، یکی از «سالخوردگان» توکیو با بیش از 100 سال سن، تنها با نوه‌اش مومی که کلاس دوم است، زندگی می‌کند. آنها در حومه شهر زندگی می کنند، در حال حاضر که زمین، هوا و آب بسیار آلوده هستند، مرکز شهر برای سکونت بسیار خطرناک است. در طول قرن گذشته، نسل‌های متوالی کودکان به‌طور فزاینده‌ای ضعیف و مستعد بیماری به دنیا آمده‌اند، در حالی که سالمندان با نشاط کم‌نظیری به زندگی خود ادامه می‌دهند و به نظر می‌رسد هرگز نمی‌میرند. تمایز بین زن و مرد شروع به از بین رفتن کرده است و اکثر مردم حداقل یک بار در زندگی خود تغییر جنسیت می دهند. اکثر کودکان در سنین پایین می میرند. دولت خصوصی شده ژاپن ارتباط ژاپن را با سایر نقاط جهان قطع کرده است. استفاده از اصطلاحات به زبان خارجی محدود شده است و افراد در صورتی که متوجه شوند کاری که در تمام زندگی خود انجام داده اند ناگهان غیرقانونی شده است، به دقت فعالیت های خود را خودسانسوری می کنند. یوشیرو یکی از اعضای انجمن فرستادگان زیرزمینی است که هدف آن کمک به جوانان منتخب است تا در کشتی های خارجی غوطه ور شوند تا دانشمندان بین المللی بتوانند در مورد وضعیت سلامت کودکان ژاپنی تحقیق کنند....

کتاب آخرین فرزندان توکیو

یوکو تاوادا
یوکو تاوادا (多和田葉子 تاوادا یوکو، زاده 23 مارس 1960) نویسنده ژاپنی است که در حال حاضر در برلین، آلمان زندگی می کند. او به دو زبان ژاپنی و آلمانی می نویسد. تاوادا برنده جوایز ادبی متعددی از جمله جایزه آکوتاگاوا، جایزه تانیزاکی، جایزه ادبی نوما، جایزه ادبی ایزومی کیوکا، جایزه گونزو برای نویسندگان جدید، مدال گوته، جایزه کلیست و جایزه کتاب ملی شده است.