کتاب میثم و شهر ترس های ممنوعه

Meysam
کد کتاب : 112823
شابک : 978-6227763553
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 255
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب میثم و شهر ترس های ممنوعه اثر احمدرضا امیری سامانی

کتاب «میثم و شهر ترس‌های ممنوعه» نوشته «احمدرضا امیری سامانی» توسط نشر مهرستان منتشر شده است. داستان این کتاب، داستانی مهیج و پر ماجرا از زندگی پسری دوازده ساله به نام میثم را به تصویر می‌کشد. او با خانوادۀ خود به شهری به نام کوفه مهاجرت می‌کند. ورود میثم به این شهر، او را با حوادث و اتفاقاتی غیرمنتظره مواجه می‌کند که تغییرات بزرگی را در زندگی او به همراه دارد.

یکی از اصلی‌ترین تغییرات در زندگی میثم پس از ورود به کوفه، آشنایی با شخصیت‌های بزرگ تاریخ اسلام است. میثم در طول داستان با اشخاصی چون ابراهیم‌بن‌مالک و عباس‌بن‌علی آشنا می‌شود که پایه‌های جنگی بزرگی بین او و دیگران می‌گذارند. این جنگ اساسا به عنوان یک تلاش فردی برای حقوق و عدالت آغاز می‌شود. کتاب «میثم و شهر ترس‌های ممنوعه» همچنین به مطالب دینی و تاریخی اسلامی می‌پردازد و در این راه، تأثیرات و آموزه‌های ناب امام علی (علیه السلام) را نمایان می‌کند. از جمله جلوه‌های آموزنده این کتاب، تلاش‌های میثم در طول داستان برای یادگیری سوادآموزی و آموزش خط به ویژگی‌هایی است که خط کوفی بزرگی را به وجود می‌آورد و در نهایت به تأسیس خطوط فارسی و عربی منجر می‌شود.

این کتاب با نگاهی به مسائل تاریخی، فرهنگی، دینی و تربیتی، در مجموع یک اثر آموزنده و پر ارزش برای خوانندگان ارائه می‌دهد و برای همه‌ی افراد علاقه‌مند به آموزه‌های دینی و تاریخ اسلامی توصیه می‌شود.

کتاب میثم و شهر ترس های ممنوعه