کتاب عباس کیارستمی: اثر باز

Abbas Kiarostami: l'œuvre ouverte
کد کتاب : 113828
مترجم :
شابک : ‏‫‬‮‭978-6001523786
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب عباس کیارستمی: اثر باز اثر ژان میشل فرودون

عباس کیارستمی فیلم های باشکوهی به ما داد: خانه دوست کجاست؟ زیر درختان زیتون، نمای نزدیک، طعم گیلاس (نخل طلای کن 1997)، کپی برابر اصل... اما او فیلمبردار، عکاس، هنرمند تجسمی و شاعر نیز بود. این اثر که با امضای مشترک دو تن از صاحب نظران بزرگ سینمای ایران و جهان فرهنگ امضا شده است - اولین اثری که تمام آثار کیارستمی را برجسته می کند - هر یک از فیلم های او، عکس های او، ساخته هایش از نمایش های زنده، شعرهایش، اینستالیشن هایش را برای بزرگترین موزه ها ارائه می کند.

این کتاب همچنین ابعاد دیگری از حرفه غنی و منحصربه‌فرد او را بررسی می‌کند، مانند روش‌های کاری، رابطه‌اش با سیاست و این فعالیت آموزشی که او در تمام مدت به انجام آن ادامه داد. از سیاره آثار کیارستمی با توجه به طبیعت و دوران کودکی، آغشته به گنجینه فرهنگ ایرانی و حساس به مسائل معاصر، کاملا برای به اشتراک گذاشتن با تماشاگران در سراسر جهان طراحی شده است - اثری باز... اگنس دیویکتور، مدرس تاریخ سینما در دانشگاه پاریس است. او که نویسنده سه کتاب در مورد سینمای ایران است، چندین سال در ایران زندگی کرد و به عنوان بخشی از کار خود به طور منظم در آنجا اقامت داشت. ژان میشل فرودون منتقد و معلم است. او مسئول بخش سینما در لوموند و کارگردان Cahiers du cinéma بود. او برای سایت های Slate.fr و AOC می نویسد و با چندین نشریه بین المللی همکاری می کند. دانشیار در Sciences Po و استاد افتخاری در دانشگاه سنت اندروز (اسکاتلند)، او نویسنده حدود بیست اثر در مورد سینما است.

کتاب عباس کیارستمی: اثر باز

ژان میشل فرودون
ژان-میشل فرودون (Jean-Michel Frodon) متولد ۲۰ سپتامبر ۱۹۵۳ در پاریس؛ استاد، مورخ، منتقد و روزنامه نگار فرانسوی حوزه سینماست.ژان-میشل دارای مدرک کارشناسی ارشد و DEA در تاریخ است. او از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۱ به معلمی پرداخت. پس از آن به مدت پنج سال به عکاسی پرداخت. از سال ۱۹۸۳ به عنوان روزنامه‌نگار و منتقد سینما در هفته‌نامه لوپوئن می‌نویسد. پدرش پییر بیارد نیز منتقد سینما بود پس از آن سردبیر ارشد آنجا شد و از آن پس نام مستعار فرودون یادداشت‌های اش را امضا می‌کرد که بر گرفته...