کتاب زبان و تکامل مغز

Language and Brain Evolution
کد کتاب : 114726
مترجم :
شابک : 978-6227765663
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 116
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب زبان و تکامل مغز اثر جان اس الن

اگرچه ما ویژگی‌های متمایز دیگری داریم (مثلا راه رفتن روی دو پا و بی‌مویی نسبی)، مغز و رفتاری که ایجاد می‌کند ما را از سایر میمون‌ها و نخستی‌ها متمایز می‌کند. و اینکه چگونه این اندام سه پوندی متشکل از آب، چربی و پروتئین، یک گونه پستاندار را به حیوان غالب روی زمین تبدیل کرد، داستانی است که جان اس. آلن می خواهد بگوید.

آلن با اتخاذ رویکردی «از پایین به بالا» برای تکامل رفتار انسان، مغز را یک اندام بیولوژیکی می داند. مجموعه‌ای از ژن‌ها، سلول‌ها و بافت‌هایی که رشد می‌کنند، می‌خورند و پیر می‌شوند و تحت تأثیر مستقیم انتخاب طبیعی و محدودیت‌های فیلوژنتیکی اصل و نسب خود قرار دارند. کتاب او با بررسی تکامل این اندام حیاتی بر اساس کارهای اخیر در دیرینه‌انتروپولوژی، آناتومی مغز و تصویربرداری عصبی، ژنتیک مولکولی، نظریه تاریخ زندگی و زمینه‌های مرتبط، مغز را به‌عنوان محصول زمینه‌هایی که در آن تکامل یافته است به ما نشان می‌دهد: فیلوژنتیک. ، جسمی، ژنتیکی، اکولوژیکی، جمعیتی و در نهایت فرهنگی-زبانی. آلن در سراسر جهان به جای تکامل رفتار یا شناخت، بر پایه های تکامل مغز تمرکز می کند. این دیدگاه نشان می‌دهد که چگونه، درست همانطور که برخی از جنبه‌های رفتار ما به روش‌های غیرمنتظره از رشد ظرفیت‌های شناختی خاص پدیدار می‌شوند، درک دقیق‌تری از تکامل رفتاری ممکن است از یک تصویر واضح‌تر از تکامل مغز ایجاد شود.

کتاب زبان و تکامل مغز

جان اس الن
من یک انسان شناس و نویسنده با تمرکز بر تکامل مغز و رفتار انسان هستم. من همچنین تجربه تحقیقاتی در زمینه انسان شناسی پزشکی، ژنتیک مولکولی، انسان شناسی تغذیه و تاریخچه انسان شناسی دارم. در طول سال‌ها، بیش از ۸۰ مقاله و مقاله علمی تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف با همکاری ده‌ها نویسنده همکار منتشر کرده‌ام. تحقیقات من هم مبتنی بر آزمایشگاه و هم مبتنی بر میدان بوده است و کار میدانی در ژاپن، نیوزلند، پاپوآ گینه نو و پالائو انجام شده است.