کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان

The role of freedom in raising children
کد کتاب : 117376
شابک : 978-9643343590
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان اثر محمد بهشتی

کتاب «نقش آزادی در تربیت کودکان‌» نوشته‌ی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، مجموعه‌ای ارزشمند از یازده گفتار و نوشتار ایشان در حوزه‌ی تعلیم‌و‌تربیت است که آیت‌الله بهشتی پیش از انقلاب و پس از آن، برای اولیا و مربیان برخی مدارس ایراد کرده‌اند. همچنین شامل ترجمه‌ای از مقاله‌ای درباره‌ی موضوع «عادت» از ویلیام جیمز، فیلسوف و روان‌شناس آمریکایی است که در مجله‌ی مکتب تشیع به چاپ رسیده است. علاوه‌بر آن، بخش‌هایی از تفسیر قرآن آیت‌الله بهشتی که به موضوعات تربیتی مرتبط است، در این مجموعه گردآوری‌شده که توسط بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های آیت‌الله بهشتی منتشر‌شده است.
این کتاب حاوی دیدگاه‌ها و تجربیات ارزنده‌ای از آیت‌الله بهشتی به‌عنوان یک مربی و متخصص تعلیم‌و‌تربیت است. وی با تسلط و آشنایی عمیق با متون دینی و تاریخ تمدن اسلامی، همواره به‌دنبال ارائه الگوهای بومی تربیتی مبتنی‌بر آموزه‌های اسلامی بود. در این نوشته‌ها، آیت‌الله بهشتی به موضوع آزادی و اختیار در تربیت و چگونگی سازگاری آن با تربیت دینی توجه ویژه‌ای داشته‌اند.
در این کتاب، آیت‌الله بهشتی بحث‌های کلیدی مانند نقش آزادی و اختیار در تربیت، لزوم توجه به علایق و استعدادهای دانش‌آموزان، اهمیت پرورش خلاقیت و تفکر نقادانه‌ و نیز چالش‌های تربیت دینی در جهان‌مدرن را مورد بحث و بررسی قرار داده است. سبک نگارش روان، طرح مسائل کلیدی تعلیم‌و‌تربیت، ارائه‌ی راه‌حل‌های عملی‌ و تسلط علمی نویسنده، از ویژگی‌های بارز این مجموعه است که آن را برای مربیان، معلمان، دانشجویان علوم‌تربیتی و عموم علاقه‌مندان به این حوزه، خواندنی و مفید می‌سازد. به‌راستی این کتاب، کتابی درخور، مفید و آگاهی‌بخش متناسب با آموزش سالم و بر‌مبنای تعالیم دینی اسلام، برای تربیت کودکان است.

کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان

محمد بهشتی
سید محمد حسینی بهشتی (۲ آبان ۱۳۰۷ اصفهان – ۷ تیر ۱۳۶۰ تهران)[۴] سیاست‌مدار و فقیه ایرانی و دومین رئیس دیوان عالی کشور و عالی ترین مقام قضایی کشور پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود. گاهی از وی به عنوان نظریه‌پرداز ولایت فقیه نام برده می‌شد. او از جمله افراد نزدیک به روح‌الله خمینی و از هواداران تشکیل حکومت اسلامی در ایران بوده و نقش بسیار مهمی در استقرار جمهوری اسلامی در ایران داشته‌است.
دسته بندی های کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان