کتاب فقیه و امت

Faqih and community
(تاملاتی در اندیشه انقلابی و سیاسی و روش اجتهادی امام خمینی)
کد کتاب : 117649
مترجم : هاشم عبداللهی
شابک : 978-6005957280
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب فقیه و امت اثر محمدحسین فضل الله

این کتاب در شش فصل و دو پیوست تنظیم شده است. عنوان‌های فصل‌ها چنین است: «تأملی چند بر عملکرد قدرت در دولت اسلامی»، « نگرشی بر شیوۀ اجتهادی امام خمینی»، «تنوع اجتهاد در دولت اسلامی»، « نگرشی بر اندیشۀ سیاسی و حرکتی امام خمینی»، « اسلام و اجتهاد انقلابی در اندیشۀ امام خمینی»، «خصوصیات فردی امام خمینی». پیوست‌ها نیز گفت‌وگوهایی با علامه فضل‌الله است که در مطبوعات منتشر شده است.
مصطفی الشوکی گردآورندۀ کتاب در پیشگفتار کتاب می‌نویسد: «بسیاری از دانشمندان و اندیشمندان مسلمان و غیرمسلمان دربارۀ شخصیت حضرت امام (رحمهالله) سخن گفته‌اند… اما این که فقیهی مجتهد، به تحلیل شخصیت امام (رحمهالله) پرداخته و با احاطه‌ای که بر مسائل فقهی دارد، ابعاد فقهی و سیاسی این شخصیت بزرگ را ارزیابی کند، اقدامی نو به‌شمار می‌آید. این مرجع دینی معتقد است امام خمینی (رحمهالله) با امکانات ناچیزی که در اختیار داشت توانست معادلات سیاسی منطقه و معیارها و نقشۀ قدرتها را در میان وحشت و ناباوری جهانیان بهم ریزد و این امر باعث شد تأثیر شخصیت عظیم او پس از رحلتش نیز ادامه یافته، و در جان و دل مردم باقی بماند.»

کتاب فقیه و امت

محمدحسین فضل الله
سید محمدحسین فضل‌الله (۱۳۱۴-۱۳۸۹ش)، از مراجع تقلید شیعه ساکن لبنان و از مؤسسان حزب‌الله لبنان بود. او فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی گسترده‌ای در لبنان انجام داد و فتاوایش در زمینه وحدت مسلمین، عزاداری و حقوق زنان مورد توجه و مناقشه بوده است. محمدحسین فضل‌الله از نخستین اعضای شورای‌عالی مجمع جهانی اهل‌بیت بوده است.
دسته بندی های کتاب فقیه و امت