کتاب الفبای فلسفه

Philosophy: The Basics
کد کتاب : 11930
مترجم :
شابک : 9789643115036
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب الفبای فلسفه اثر نایجل واربرتون

کتاب الفبای فلسفه برای هر کسی که برای اولین بار می خواهد پا به دنیای فلسفه بگذارد مناسب است. کتاب پرفروش نایجل واربرتون الفبای فلسفه به آرامی خواننده را وارد دنیای فلسفه می کند. هر فصل ، به عنوان حوزه ای کلیدی در فلسفه ، توضیح و کاوش در مورد ایده ها و مضامین اساسی در نظر گرفته شده است.
فلسفه چیست؟ آیا می توانید ثابت کنید که خدا وجود دارد؟ آیا زندگی آخرت وجود دارد؟ چگونه درست را از غلط تشخیص میدهیم؟ آیا باید اصلا قانون را زیر پا بگذارید؟ آیا واقعا دنیا همانگونه است که شما فکر می کنید؟ چگونه باید آزادی بیان را تعریف کنیم؟ آیا می دانید علم چگونه کار می کند؟ آیا ذهن شما با بدن شما متفاوت است؟ آیا می توانید هنر را تعریف کنید؟
غالب آن کسانی که فلسفه می خوانند این را مهم می دانند که هر کدام از ما چنین مسائلی را بررسی و آزمون کنیم. دلیل دیگری که می توان در تأیید مطالعه فلسفه آورد این است که چنین کاری راه مناسبی است برای آن که بیاموزیم چگونه به طرزی روشن تر درباره طیف گسترده ای از موضوعات تفکر کنیم. روش های تفکر فلسفی در بسیاری از موقعیت های گوناگون سودمند می افتد، زیرا با تحلیل استدلال های له و علیه هر موضعی مهارت هایی را فرا می گیریم که قابل انتقال به سایر ساخت های زندگی است. شمار فراوانی از کسانی که فلسفه می خوانند تا آنجا پیش می روند که مهارت های فلسفی خویش را در مشاغلی متنوع، از کارهای حقوقی گرفته تا برنامه نویسی کامپیوتر، حرفه مشاور مدیر، کارمندی و روزنامه نگاری - همه زمینه هایی که در آن ها وضوح اندیشه سرمایه ای است عظیم به کار می بندند.
اگر تا کنون سوال کرده اید که فلسفه چیست؟ یا اینکه آیا جهان واقعا همانگونه است که فکر می کنید ؟ پس این کتاب برای شماست.

کتاب الفبای فلسفه

نایجل واربرتون
نایجل واربرتون، زاده ی سال 1962، فیلسوفی انگلیسی است. واربرتون دانش آموخته ی دانشگاه های بریستول و کمبریج است. او قبل از پیوستن به دپارتمان فلسفه ی دانشگاه اوپن در سال 1994، استاد دانشگاه ناتینگهام بود. واربرتون بیشتر به خاطر فعالیت های خود در عرصه ی نوشتن مطالبی ساده و همه فهم درباره ی فلسفه شناخته می شود و در اکثر آثارش به فلسفه و زیبایی شناسی می پردازد.
نکوداشت های کتاب الفبای فلسفه
Philosophy: The Basics deservedly remains the most recommended introductionto philosophy on the market. Warburton is patient, accurate and, above all, clear. There is no better short introduction to philosophy.
کتاب مبانی فلسفه بطور شایسته ای به عنوان بهترین کتاب توصیه شده برای فلسفه در بازار باقی مانده است. وابرتون صبور است و دقیق و علاوه بر همه ی این ها شفاف. هیچ کتابی بهتر از این برای آشنایی با فلسفه وجود ندارد.
Stephen Law

قسمت هایی از کتاب الفبای فلسفه (لذت متن)
معمولا فلسفه را رشته ای دشوار می دانند. فلسفه قرین دشواری های گوناگونی است که البته پاره ای از آن ها قابل اجتناب است. در درجه اول، این حرف حقی است که لازمه کثیری از مسائلی که فلاسفه حرفه ای با آن ها سر و کار دارند بهره مندی از معلوماتی سطح بالا در زمینه تفکر انتزاعی و نظری است. با این حال، این حرف کمابیش در مورد همه مشغله های فکری صدق می کند: از این حیث فلسفه با فیزیک، نقد ادبی، برنامه نویسی کامپیوتری، زمین شناسی، ریاضیات یا تاریخ فرقی ندارد. همانند آنچه در مورد این عرصه ها و سایر عرصه های پژوهش مصداق دارد، نباید دشواری نوآوری های اساسی در این رشته را بهانه کنیم و روا نداریم که افراد عادی از پیشرفت هایی که در آن حاصل شده است خبر بگیرند، و نیز مانع از آن شویم که روش های بنیادی آن ها را بیاموزند.

گاهی اوقات حجت می آورند که مطالعه فلسفه آب در هاون کوبیدن است زیرا مشغله فلاسفه همواره جز این نیست که بیکار بنشینند و بر سر معنای کلمات بحث بی جهت به راه اندازند. به نظر نمی آید که این جماعت هیچ گاه به نتیجه ای حائز اهمیت دست پیدا کنند و نقش آن ها در جامعه عملا در حد هیج است. آن ها هنوز سرگرم بحث و فحص درباره همان مسائلی هستند که خاطر یونانیان باستان را به خود مشغول داشته بود. به نظر نمی رسد که فلسفه چیزی را تغییر دهد؛ فلسفه همه چیز را همان طور که هست باقی می گذارد.

فلاسفه همواره نویسندگان خوبی نیستند. شمار فراوانی از آن ها در انتقال آرا و افکار خود به غایت بی مایه اند. گاهی این وضع ناشی از آن است که فقط علاقه دارند جمع بسیار کوچکی از خوانندگان اهل فن را مخاطب قرار دهند.