کتاب ویتگنشتاین و الهیات زبان

Wittgenstein
کد کتاب : 120382
شابک : ‏‫‬‭978-6227450231
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب ویتگنشتاین و الهیات زبان اثر محمد اکوان

ویتگنشتاین یکی از تأثیرگذارترین متفکران قـــرن بیستم است که آراء و نظریات او در معرفت شناسی، موجب تحولات بنیادین در نگرش اندیشمندان به موضوعات مختلف شده است. او با طرح «بازی-های زبانی» در مرحله ی متأخر از اندیشه ورزی های خود مبنی بر اینکه دانش ها و علوم و ادیان هر کدام زبان ویژه ی خود را در بیان واقعیات و حقایق دارند، دین و الهیات را حوزه ی معرفتی مستقل و زبان کاربردی آن ها را به تنهایی واجد توانایی دست یابی به حقیقت ارزیابی می کرد و از این رو تحولی ژرف و چشم گیر در دانش های علوم انسانی و به ویژه الهیات ایجاد کرد.
نویسنده در این کتاب با تکیه بر آراء ویتگنشتاین درباره ی زبان دینی تلاش کرده به طرح موضوعاتی بپردازد که او در سرتاسر زندگی خود از منظر وجودی و معرفتی با آن ها مواجه بوده و با شور و شعور و اشتیاقی از سر درد و دردمندی به بررسی مسائل و موضوعاتی همچون خدا، زندگی، مرگ، جاودانگی، راز و رازورزی، تقدیر و سرنوشت، دین و زبان دینی پرداخته که هر کدام از آن ها می تواند موضوع مقاله ای تحقیقی و یا کتابی ارزشمند باشد.
در پایان اگر نویسنده با نگارش این کتاب روزنه ای هر چند کوچک به روی اندیشمندان ایرانی گشوده باشد به غایت نخستین خود رسیده است.

کتاب ویتگنشتاین و الهیات زبان

محمد اکوان
محمد اکوان متولد سال 1342،دانشیار گروه فلسفه ومعاون آموزشی واحد تهران مرکزی می باشد.
دسته بندی های کتاب ویتگنشتاین و الهیات زبان