کتاب فیزیولوژی ورزشی 1

Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance 4th Edition
جلد یکم: نظریه و کاربرد در آمادگی و عملکرد
کد کتاب : 120426
مترجم :
شابک : 978-6003557956
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

فیزیولوژی ورزشی 2
Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance 4th Edition
جلد دوم: نظریه و کاربرد در آمادگی و عملکرد
کد کتاب : 120429
مترجم :
شابک : 978-6003557963
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی 1 اثر اسکات کی. پاورز

کتاب حاضر در سه بخش و بیست و چهار فصل به رشته‌ی تحریر در آمده است و دانشجویان را گام به گام در درس فیزیولوژی ورزش 1 از دره فیزیولوژی به قله‌ی آن در درس فیزیولوژی ورزش 2 می‌برد. هر فصل با هدف های یادگیری آغاز و با خودآزمایی به پایان می رسد.
واژه های کلیدی که در ابتدای هر فصل آمده است، در متن برجسته به نمایش درآمده تا به ما بگوید این فصل حول و حوش این واژه های مهم می چرخد. عکس ها، نمودارهای علمی و شکل های فانتزی تمام رنگی برای درک بهتر متن و تایید مطالب ارائه شده، در حد کفایت چشم نوازند. هر جایی که لازم بوده، کادرهایی با عناوین مروری دقیق تر، مطلبی علمی را بیشتر مورد توجه قرار داده و تلاش کرده با جمع بندی آن ها، حجت را بر ما تمام کند. کادرهای تمرکز پژوهشـی، به تجزیه و تحلیل مطالعه یا پژوهش های علمی مرتبط با موضوع بحث پرداخته و پنجره ای نو به روی ما می گشاید. کادرهای جذاب نگاهی به گذشتۀ افراد مهم در علم، غیرمستقیم به تجلیل و تکریم پیشگامان و الهام بخشان حوزه ی فیزیولوژی ورزش پرداخته است و با ذکر نام و شمارش کارهای بی نظیر یا خلاقانه ایشان، یاد و خاطره آن ها را زنده نگه می دا رد. لبه برنده، موضوعی داغ و پرطرفدار را به بحث کشیده و خوبی ها و بدی های پیرامون موضوع را یکجا به ما می گوید. افزون بر این ها، زبان ساده ی کتاب، مطالب پیچیده و دشوار فیزیولوژی ورزش را تا حد زیادی برای ما قابل درک کرده است. از دیگر ویژگی های این کتاب، می توان به تدریس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نام برد که کامل با سرفصل مصوب درس فیزیولوژی ورزش توسط وزارت عتف همخوانی دا رد. هر آنچه که از سنجش و اندازه گیری فیزیولوژیایی انتظار داریم تا کنترل محیط داخلی بدن، انرژی زایی، سوخت وساز، پیام رسانی سلولی، دستگاه ایمنی، دستگاه عصبی – عضلانی، دستگاه قلبی – عروقی و تنفسـی ، تعادل اسید و باز، تنظیم دما، فیزیولوژی انواع تمرین ها و بیماری و تجویز تمرین برای آمادگی و تندرستی، تغذیه و ترکیب بدن، فعالیت ورزشی در محیط و کمک های نیروزاها را در این کتاب خواهیم یافت.

کتاب فیزیولوژی ورزشی 1

اسکات کی. پاورز
اسکات پاورز یک فیزیولوژیست آمریکایی است که بر روی بررسی اثرات ورزش و عدم تحرک عضلانی بر روی عضلات قلبی و اسکلتی تمرکز دارد که در حال حاضر پروفسور UAA در دانشگاه فلوریدا است.