کتاب گلبانگ سربلندی

Golbang
کد کتاب : 122396
شابک : 978-6008058007
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب گلبانگ سربلندی اثر قاسم کاکایی

این کتاب، با همه کتاب‌هایی که تاکنون از نگارنده منتشر شده است، فرقی اساسی دارد؛ و آن اینکه صرفا حاصل کرسی تدریس حوزه و دانشگاه نیست، بلکه محصول هشت‌سال منبر و روضه‌خوانی نیز هست. به‌جای آنکه تحقیق و پژوهشی محض در موضوعی خاص و به‌روشی فلسفی باشد، گویشی عاشقانه است؛ بیان عشق و مهری است که طی سال‌های طولانی و تحت شرایط مختلف بر دل نشسته است.
نام این کتاب هم حکایت‌گر سربلندی امام حسین(ع) است که سرش بر نیزه گلبانگ سربلندی اوست، و هم مبین اینکه نگارنده از حسین(ع) سخن گفتن را برای خود سربلندی می‌بیند.
در این کتاب از شعر، و بیش از همه، از مولانا و حافظ بسیار استفاده شده است؛ چرا که گاهی یک دنیا مطلب سخت و پیچیده، در یک بیت شعر، به زیبایی و به راحتی بیان می‌شود؛ شعر سحر حلالی است که زیبایی کلام را دو چندان می‌کند.

کتاب گلبانگ سربلندی

قاسم کاکایی
قاسم کاکایی ، متولد ۱۳۳۶ در شیراز، روحانی و عرفان‌پژوه ایرانی و استاد فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه شیراز است. کاکایی تدریس در دانشگاه شیراز و دوره‌های فشرده‌ی آموزشی در دانشگاه نورث کارولینا آمریکا و پاراماندینا جاکارتا را در رزومه‌ی خود دارد. از گرایش‌های پژوهشی او می‌توان به عرفان اسلامی، عرفان تطبیقی، فلسفه و کلام اسلامی و کلام تطبیقی اشاره کرد. او در سال ٥٥ ابتدا برای تحصیل در کارشناسی مهندسی برق وارد دانشگاه شیراز شد. سپس رشته‌ی الهیات و معارف اسلامی را...