کتاب رویکردهایی به تاریخ تفسیر قرآن

Approaches to the History of the Interpretation of the Qur'ān
کد کتاب : 122552
مترجم :
شابک : 978-9642441198
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 324
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب رویکردهایی به تاریخ تفسیر قرآن اثر اندرو ریپین

مطالعه علمی تاریخ و روش‌های تفسیر قرآن با انتشار اثر ماندگار ایگناتـس گلدتسیهر در حدود یک قرن پیش آغـاز شد. از زمان انتشار این اثر تا به امـروز، محققان غربی کتاب‌ها و مقالات فراوانی در حوزهٔ مطالعات تفسیری و جنبه‌های گوناگون تفسیر قـرآن منتشر کـرده‌اند.
«رویکردهایی به تاریخ تفسیر قرآن»، که شامل یازده مقاله از یازده محقق سرشناس در حوزهٔ مطالعات اسلامی و قرآنی است، با هدف تکمیل کار گلدتسیهر و عرضـهٔ جایگـزینی برای آن در دورهٔ جدید، در ۱۹۸۸ به چاپ رسید.
این کتاب را می‌توان نقطهٔ عطفی مهم در مطالعات تفسیـری در غرب تلقی کرد که با نمایاندن برخی مسئله‌های جدید ایده‌ها و انگیزه‌هایی نو در محققان مطالعات قرآنی پدید آورد. ترجمه فارسی این کتاب پژوهشگران و علاقه‌منـدان مطالعات اسلامی را با امکانات و ظرفیت‌های پژوهشی حوزهٔ گستردهٔ تفسیر قرآن آشنا خواهند کـرد.

کتاب رویکردهایی به تاریخ تفسیر قرآن

اندرو ریپین
اندرو لارنس ریپین، FRSC (۱۶ مه ۱۹۵۰ در لندن، انگلستان – ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶) یک محقق کانادایی مطالعات اسلامی بود.ریپین استاد تاریخ و رئیس دانشکده علوم انسانی در دانشگاه ویکتوریا، بریتیش کلمبیا، کانادا بود. عمده‌ترین زمینه‌های آکادمیک اندرو ریپین، تاریخ دوران شکل‌گیری اسلام و تفسیر قرآن در دوره کلاسیک اسلام بود. او نویسنده آثار بسیاری در زمینه مطالعات قرآنی و همچنین مسلمانان بسیار مورد احترام - عقاید و اعمال مذهبی آنها بود که اکنون در چاپ چهارم (2012) منتشر شده است. در سال 2006...