کتاب اشکهای آبی اشکهای زرد

collected poems
کد کتاب : 12342
مترجم :
شابک : 9789641914235
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 90
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اشکهای آبی اشکهای زرد اثر محمد الماغوط

کتاب حاضر مجموعه اشعار، ادیب پرآوزه ی سوری محمد الماغوط است. مضمون شعر های او بیشتر اجتماعی است هر چند در این مجموعه شاهد اشعار عاشقانه ی او هم هستیم. الماغوط که در طول زندگی خود در راه آگاهی بخشی به مردم در حال مبارزه بوده است، همواره برای مردم عرب در اشعار خود جایگاهی ویژه در نظر گرفته است.

کتاب اشکهای آبی اشکهای زرد

محمد الماغوط
محمد احمد عیسی ماغوط (۱۹۳۴ در سلمیه، سوریه - ۳ آوریل ۲۰۰۶) شاعر و نویسنده اهل سوریه است. او مانند دو هموطن دیگرش آدونیس و نزار قبانی سال‌ها دور از کشورش زندگی کرده‌است. زبان شعر او کاملاً منثور است، او فقط به مضمون در شعر می‌اندیشد و تلاش می‌کند که به کمک مجازها و استعاره‌ها و کنایه‌ها کوتاه‌ترین راه را برای رسیدن به معنی بیابد. محمد الماغوط در شعر معاصر عرب شاعری صاحب سبک و چهره‌ای شناخته شده‌است.
دسته بندی های کتاب اشکهای آبی اشکهای زرد
قسمت هایی از کتاب اشکهای آبی اشکهای زرد (لذت متن)
ای دانشمندان و تکنسین ها / بلیط سفری مجانی به آسمان را به من بدهید / که از سوی کشور غمگینم / و به نام بیوه زنان و پیرمردان و کودکانش آمده ام. / بلیط مجانی به آسمان را / به من بدهید، / زیرا به جای پول / اشک در کف دارم. / برای من جا نیست؟ / پشت سفینه فضایی سوارم کنید / روی باربند / که من روستایی ام و به این کار خو گرفته ام. / آزارم به ستاره نخواهد رسید / و به کهکشان بدی نخواهم کرد / فقط می خواهم / با شتاب به آسمان برسم / تا تازیانه را در دست خدا بگذارم / شاید ما را به انقلابی برانگیزد.