کتاب میدانها و امواج الکترومغناطیس

Electromagnetic fields and waves
کد کتاب : 123452
شابک : 978-6007724217
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب میدانها و امواج الکترومغناطیس اثر محمدحسن نشاطی

درس میدان‌ها و امواج از دروس تخصصی رشته مهندسی برق و پیشنیاز آن درس الکترومغناطیس است. علاوه بر آن، این درس خود نیز پیشنیاز دروس مهم دیگری مانند آنتن و مایکروویو گرایش‌ مخابرات است. آشنایی با مبانی نظریه الکترومغناطیس مبتنی بر معادلات ماکسول و شناخت نحوه انتشار امواج در محیط‌های مختلف از یک‌طرف، بررسی و تحلیل میدانی بسیاری از ادوات عملی فرکانس بالا مانند خطوط انتقال و موجبرها از طرف دیگر، اهمیت پایه‌ایویژه‌ای را به درس میدان‌ها و امواج در برنامه درسی این رشته مهندسی برق داده است، بطوریکه امروزه بسیاری از صاحب‌نظران و اساتید این درس را برای کلیه دانشجویان مهندسی برق الزامی می‌دانند.
کتاب حاضر بر اساس سرفصل‌های تنظیم یافتهشورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و باهدف آشنایی با نظریه الکترومغناطیس و کاربرد آن در بررسی و طراحی ادوات موجبری مایکروویو تدوین یافته است.جهتتأکید بر مبانیاین نظریه و شناخت بهتر روش‌ها، هر فصل کتاب حاوی مسائل حل‌شده زیادی است. هم‌چنینبرای سنجش یادگیری و درک بهتر، تعداد زیادی مسئله در انتهای فصل طرح شده است. با توجه به حجم زیاد روابط و فرمول‌ها، این مسائل برای تقویت درک مطالب و توسعه توانایی شخص در کاربرد آن‌هاو بررسی نکات عملی در نظر گرفته شده‌اند. بسیاری از این مسائل نکات آموزنده‌ای را مطرح می‌کنندکه فرصت تمرین و درک مطالب مطرح شده در متن را فراهم ‌آورده و صرفا جایگزینی اعداد در روابط نیستند.

کتاب میدانها و امواج الکترومغناطیس

محمدحسن نشاطی
محمدحسن نشاطی متولد سال 1338، دارای مدرک دکترای مهندسی‌برق‌ از دانشگاه یومیست انگلستان می باشد. او دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد است.
دسته بندی های کتاب میدانها و امواج الکترومغناطیس