کتاب انسان شناسی در مریخ

An Anthropologist on Mars: Seven Paradoxical Tales
هفت داستان متناقض
کد کتاب : 124057
مترجم :
شابک : 978-6227124545
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان شناسی در مریخ اثر الیور ساکس

انسان شناسی در مریخ یکی از مهم ترین آثار الیور ساکس، این قصه گوی سرشناس جهان مغز به شمار می آید. ساکس در این اثر، هفت روایت کاملا متناقض از طبیعت و روح بیماران خود را بازگو می کند. شخصیت های واقعی داستان های این کتاب به حالات عصبی گوناگونی نظیر سندرم تورت، اوتیسم، فراموشی و کوررنگی کامل دچار شده اند و با این حال، هر یک از آن ها با تکیه بر قدرت های شگفت انگیز و گاه خطرناک مغز خود به اشکال تکامل یافته حیات دست یافته اند. به تعبیر ساکس آن ها هفت خود تغییر یافته و منحصربه فردند که در دنیای خودساخته ی خویش زندگی می کنند.
الیور ساکس در خلال روایت این داستان ها نشان می دهد نقص ها، اختلالات و بیماری ها و… می توانند با آزادسازی قدرت های پنهان و اشکال تکامل یافته حیات نقشی کاملا متناقض در رندگی فرد ایفا کنند- نقش هایی که در غیاب این نقص ها و محدودیت ها به هیچ وجه قابل دستیابی نیستند و حتی تصورشان هم ناممکن است.

کتاب انسان شناسی در مریخ

الیور ساکس
الیور ساکس، زاده ی 9 جولای 1933 و درگذشته ی 30 آگوست 2015، پزشک، عصب شناس و نویسنده ای انگلیسی بود. او استاد عصب شناسی دانشکده ی پزشکی دانشگاه نیویورک بود. ساکس در سال های 2007 تا 2012 در دانشگاه کلمبیا در زمینه ی عصب شناسی و روان پزشکی تدریس کرد. یکی از مشهورترین آثار الیور ساکس، کتاب «مردی که همسرش را با کلاهش اشتباه می گرفت» است که در سال 1985 انتشار یافت و با بازخوردهای بسیار مثبتی مواجه شد.