کتاب ماشینهای الکتریکی - بخش اول

Electrical machines
تحلیل مدارهای مغناطیسی و مبدلهای الکترومکانیکی
کد کتاب : 124087
شابک : 978-6008906735
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 366
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ماشینهای الکتریکی - بخش اول اثر محمدرضا فیضی

مبدل های الکترومکانیکی، مانند انواع عملگرها و ماشینهای الکتریکی، نیروی محرکه صنعت امروز و نیز اساس کار اتوماسیون صنعتی هستند و استفاده بهینه از این مبد لها مستلزم درک اصول کار آن ها است. باوجوداین، اکثر قریب به اتفاق کتاب های متعددی که امروزه در زمینه ماشین های الکتریکی به زبان های مختلف منتشر شده است، بخش محدودی از کتاب را به این موضوع اختصاص داده اند؛ و یا اصلا بحثی از آن به میان نیاورده اند.
در این کتاب، فرض بر این نهاده شده است که خوانندگان آن، در کنار برخورداری از اطلاعات پایه ریاضی، با چند اصل و قانون فیزیک، ازجمله اصل بقای انرژی، قوانین ولتاژ و جریان کیرشهوف و نیز قوانین فارادی و آمپر، آشنایی کامل دارند.
کتاب حاضر شامل شش فصل است. در فصل اول مقدمات مربوط به پارامترهای میدان مغناطیسی بحث شده و آمادگی لازم برای ورود به مباحث مدارهای مغناطیسی با تحریک DC، که در فصل دوم آورده شده است، را فراهم می سازد. فصل سوم ادامه فصل قبلی است و در آن، مدارهای مغناطیسی با تحریک AC به همراه مدارهای تزویج شده مغناطیسی و نیز تلفات هسته مورد بحث قرار م یگیرد. درنهایت، فصل های چهارم تا ششم از مقدمات محاسبه انرژی در میدان مغناطیسی تا محاسبات مربوط به نیرو و گشتاور در مبدل های الکترومکانیکی را به طور مشروح پوشش می دهد.

کتاب ماشینهای الکتریکی - بخش اول

محمدرضا فیضی
دکتر محمدرضا فیضی متولد سال 1331، عضو هیات علمی و استاد دانشگاه تبریز، و مولف است.
دسته بندی های کتاب ماشینهای الکتریکی - بخش اول