کتاب تحلیل های عظیم داده

Big Data Analytics
نقشه راه پیاده سازی، فناوری و ابزارها
کد کتاب : 124200
مترجم :

شابک : 978-6007724460
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب تحلیل های عظیم داده اثر دیوید لوشین

فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمامی ارکان اجتماعی و ساختهای سازمانی نفوذ کرده و تبدیل به بستر نوین در حین حال مستحکم زندگی و کسب و کار گردیده است. این بستر شامل سیستمها و فناوری‌ها، روز به روز از طریق دادهها و اطلاعات در حال عظیم و حجیم شدن است، لیکن راهبرد آینده برای برخورد و بهرهبرداری از این منابع همواره چالش بر انگیز بوده است. مفهوم Big Data که ما آن را عظیم داده نامیدیم، یکی از رویکردهای در حال گسترش در مقابل این چالش است، که قطعا در آیندهای نزدیک در کشور ما نیز به صورت مساله مدیریت پردازشها، محاسبات و تحلیلهای کسب و کار مورد توجه مدیریت فناوری اطلاعات سازمانها قرار خواهد گرفت.
موارد فوق ما را بر آن داشت که کتاب ارزشمند "تحلیل‎های عظیم داده" جناب آقای پروفسور دیوید لوشین را که بر اساس تجارب عملیاتی ایشان تدوین شده و یکی از معتبرترین کتابهای این موضوع است، به فارسی برگردان و ترجمه نماییم. این کتاب به نثر قابل فهم و در سطح کاربردی مدیریت فناوری اطلاعات، تمامی موضوعات مرتبط با عظیم داده را معرفی، بحث و ارائه نموده است. این کتاب می‌تواند مرجع علمی خوبی برای دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی نرمافزار و مهندسی صنایع باشد. همچنین این کتاب برای سازمانهای کشور در حکم نقشه راه و راهنمای ورود به عصر پیادهسازی و تحلیلهای عظیم داده میباشد.

کتاب تحلیل های عظیم داده

دیوید لوشین
دیوید لوشین، رئیس شرکت دانش یکپارچگی، یک شرکت متخصص در مشاوره مدیریت داده است. او نویسنده کتاب‌های متعدد در زمینه محاسبات عملکرد و مدیریت داده‌ها، از جمله "مدیریت داده‌های کارشناسی ارشد" (2008) و "هوش تجاری - راهنمای مدیر باهوش" (2003)، و خالق دوره‌ها و آموزش‌های مربوط به همه جنبه‌های بهترین شیوه‌های مدیریت داده می باشد.