کتاب فیزیولوژی ورزشی 1

Exercise Physiology for Health, Fitness, and Performance
(ویژه تندرستی،آمادگی و عملکرد ورزشی)
کد کتاب : 124361
مترجم :
شابک : 978-6003550698
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 800
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی 1 اثر شارون ای پلومن

هدف این کتاب، بیان دانش براساس فیزیولوژی ورزش قدیمی است اما به روشی که محدود به اسناد قدیمی نباشد. به جای استفاده صرف از دانش قدیمی، از گروه ها یا وضعیت های ویژه (که بین علوم نظری و کاربردی شکاف وجود داشت) استفاده شده که ارتباط کاملی بین نظریه های سنتی و مفاهیم کاربردی برقرار کرده است.
این کتاب، با فصلی که به کلیات و مقدمه میپردازد، به نام مقدمه، شروع شده است. این فصل، دانشجویان را برای مطالعه فصل های بعدی آماده می کند. این فصل ساختار کتاب را معرفی کرده، مروری کلی بر فیزیولوژی ورزش دارد و واژه ها و مفاهیم بنیادین به کار رفته در دیگر فصل ها را معرفی می کند.
دیگر بخش های کتاب فیزیولوژی ورزشی جلد یک (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی)، عبارت اند از دستگاه متابولیک، دستگاه قلبی – عروقی و تنفسی، دستگاه اسکلتی – عصبی عضلانی و دستگاه ایمنی و عصبی – هورمونی. اگرچه بخش ها به همین ترتیب ارایه شده اند اما هر بخش می تواند به تنهایی و یا پیش و پس از بخش یا بخش های دیگر – به جز فصل اول– ارایه شود. شکل 1-2 ارتباط حلقوی بین واحدهای تاکید کننده بر مفاهیم بنیادین را نشان می دهد که پاسخ دستگاه های بدن به فعالیت ورزشی را در روشی یکپارچه که در آغاز هر بخش بدان پرداخته میشود، برجسته کرده است. مطالب و شکل های آغازین هر بخش در سراسر کتاب، بر این مفهوم تاکید می کنند.

کتاب فیزیولوژی ورزشی 1