کتاب دوازده پرسش از گیاه خواران اخلاقی

Mind If I Order the Cheeseburger?: And Other Questions People Ask Vegans
کد کتاب : 125119
مترجم : محمدرسول علیزاده اصلی
شابک : 978-6227765342
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب دوازده پرسش از گیاه خواران اخلاقی اثر شری اف کلب

«وگانیسم» چیست؟ نزد برخی، این واژه از ریاضتی سرد و مبهم حکایت دارد، نوعی پرهیز غذایی. نزد برخی دیگر، وگان‌ها کسانی‌اند که سنت‌ها و آیین‌هایی را که زندگی بسیاری افراد را معنادار و مقدس می‌سازد لگدمال می‌کنند. برخی هم آن را یک‌جور مد روز یا دورۀ گذرا در زندگی نوجوانان می‌بینند. اما از دید کسانی که خود را «وگان» می‌دانند این واژه چه معنایی دارد و متضمن چه ارزش‌هایی است؟ وگان‌ها از مشارکت در خشونت علیه حیوانات دوری می‌جویند، یعنی از خریدن و مصرف کردن تن‌پاره‌های حیوانات، لبنیات، تخم‌مرغ، و دیگر محصولاتی که از کشتار و استثمار حیوانات به دست می‌آید، مثل پشم، چرم و خز، می‌پرهیزند. یک وگان در زندگی روزمره‌اش آزادانه انتخاب می‌کند راه خود را از کشتار و زجرهایی که از زایانیدن و کشتن حیوانات برمی‌خیزد جدا کند.
استدلال وگانیسم از سه بخش تشکیل می‌شود: سلامتی، محیط‌زیست، و حیوانات. نویسندۀ این کتاب، شری کلب، استاد رشتۀ حقوق و دستیار قضایی، در منطقی اندیشیدن تبحر دارد. در این کتاب، خبری از تعصب و تندروی نیست. کلب استدلال‌های خود را با زبانی ساده مطرح می‌کند، اما افراد جبهۀ مقابل را، کسانی را که گوشت می‌خورند و فعال حقوق حیوانات نیستند، به چشم آدم‌هایی بی‌فکر و نادان نمی‌بیند. نگاه او باریک‌تر و آموزنده‌تر است. آنچه او از آن سخن می‌گوید مسئلۀ کوچکی مانند انتخاب رنگ لباسی که می‌پوشیم نیست؛ پای چگونه زیستن در میان است: اینکه چقدر باید در برخورد با باقی حیواناتی که در این سیاره با ما سهیم‌اند ملاحظه و پروا به خرج دهیم.

کتاب دوازده پرسش از گیاه خواران اخلاقی

شری اف کلب
شری اف کلب(Sherry F. Colb) استاد حقوق C.S. Wong در دانشکده حقوق کرنل است. او زمانی که به دانشکده کرنل پیوست، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه راتگرز در نیوآرک بود و همچنین سمت استاد مدعو در دانشکده حقوق دانشگاه پنسیلوانیا و دانشکده حقوق کلمبیا را بر عهده داشته است.
دسته بندی های کتاب دوازده پرسش از گیاه خواران اخلاقی