کتاب مرگ

Death
کد کتاب : 127402
مترجم :
شابک : 978-6004904490‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 238
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مرگ اثر جفری اسکار

جفری اسکار فیلسوفی بریتانیایی است که در حوزۀ فلسفۀ اخلاق فعالیت می‌کند. او در ریزموضوعات مختلفی مانند اخلاق جنگ، اخلاق حیوانات، اخلاق حفاظت از محیط زیست و به‌طور کلی اخلاق‌های کاربردی، تحقیق و تفحص کرده است. درواقع هدف او از پرداختن به فلسفۀ اخلاق، دستیابی به اصول اخلاقی جهان‌شمول در جهت استفاده و کاربردشان در امور انضمامی و جزئی بوده است که این تلاش‌های او، شامل مفهوم و واقعۀ «مرگ» هم می‌شود.
کتاب «مرگ» یکی از آثار اصلی جفری اسکار است که در سال 2006 به چاپ رسید. اسکار در این کتاب اولا کارش را با بررسی فرهنگی و تاریخی «مرگ» آغاز می‌کند؛ اینکه انسان‌ها در طول تاریخ و در ادیان و آیین‌های مختلف، چگونه به انحاء متفاوت با واقعیت اگزیستانسیال فناپذیری آدمی دست و پنجه نرم کرده اند. همچنین او به عواطف و احساسات همراه با مرگ، به خصوص احساس ترس و احساس اظطراب، می‌پردازد و در صدد است تا دلایل ترسیدن ما از مرگ را توضیح دهد و روشن سازد که چگونه مرگ بر رفتارها، باورها و به‌طور کلی زندگی ما تأثیرگذار می‌گذارد. به‌علاوه، از دیگر احساساتی که در مواجهه با مرگ دیگران برای ما برانگیخته می‌شود احساس سوگواری و غم است. اسکار با ذره‌بینی دقیق بیان می‌دارد که اعمال و آیین‌های مرتبط با سوگواری چگونه می‌توانند برای موجود انسانی معنا آفرینی کنند. اما داستان به همینجا ختم نمی‌شود. همۀ انسان‌ها میل به جاودانگی و فناناپذیری دارند و اسکار این میل را به خوبی تحلیل می‌کند. او برای اینکار از یک طرف، دیدگاه‌های دینی در مورد فناناپذیری روح و تناسخ و از طرف دیگر، دیدگاه‌های سکولار مانند باقی‌گذاشتن میراثی ابدی برای آیندگان را مورد پژوهش قرار می‌دهد. او همچنین از حیث اخلاقی مسائلی مانند خودکشی و وظایف ما در‌قبال خودکشی، حق مرگ با عزت و اخلاق طولانی‌کردن زندگی را به تفصیل مطرح می‌کند و در‌نهایت، به خوانندگان توصیه می‌کند که به‌طور فرضی با مرگ خود مواجهه شوند و از نقش آن در معنادار‌شدن و عمیق‌تر‌شدن زندگی‌شان بهره گیرند.
طبق این اوصاف، کتاب «مرگ» به یکی از تجربه‌های خاص انسانی می‌پردازد، تجربه‌ای که هر شخص تنها یک‌بار تجربه می‌کند و برخلاف دیگر تجارب، نمی‌تواند آن را با دیگری به اشتراک بگذارد. با این حال اسکار با بررسی نظریات مختلف تاریخی و معاصر و همچنین اصول روانشناختی علمی سعی کرده است که، با تمام محدودیت‌ها، تصور ما از «مرگ» را روشن‌تر کند.

کتاب مرگ

جفری اسکار
جفری اسکار فیلسوف اخلاق و استاد فلسفه در دانشگاه دورهام است.تحقیقات او بر مجموعه ای از موضوعات در اخلاق کاربردی و فلسفه اخلاق که به طور گسترده تفسیر می شوند، از جمله شر، هولوکاست، مرگ، بخشش، شجاعت، اخلاق باستان شناسی، و فایده گرایی، با علاقه خاصی به فلسفه جان استوارت میل، متمرکز است.او رئیس مرکز اخلاق میراث فرهنگی است.