کتاب هنری مور

Henry Moore
  • 15 % تخفیف
    120,000 | 102,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نشر نظر نشر نظر
    نویسنده: سالی ارلی
کد کتاب : 12820
مترجم :
شابک : 978-600-519-141-7
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 48
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب هنری مور اثر سالی ارلی

مجموعه ای که زندگی و زمانه برخی از مهم ترین و تاثیرگذارترین هنرمندان دنیای مدرن را آشکار می کند. این کتاب شامل ساختار زمانی است که با عکس های رنگی و سیاه و سفید معاصر نشان داده شده است. همچنین دارای جدول زمانی دقیق برای ارجاع سریع، به علاوه اطلاعات موزه و گالری است. از کلاسیک تا معاصر، از امپرسیونیسم گرفته تا هنر پاپ، نقاشان و مجسمه‌سازان از هر دوره، هر جنبش و هر کشوری در جهان در این مجموعه عالی معرفی شده‌اند که پرتره‌های صمیمی از مشهورترین هنرمندان جهان و زمان‌های جذاب را برای کودکان به ارمغان می‌آورد. آنها زندگی می کردند! بازتولیدهای تمام رنگی شامل! ماسک‌های ابتدایی، مجسمه‌های کلاسیک ایتالیایی، فرم‌های ریاضی، حتی داستان‌های پادشاهان، ملکه‌ها و پرنسس‌ها همگی الهام‌بخش پسر این معدنچی یورکشایر در طول حرفه‌اش بودند. با زندگی و کار هنری مور، مجسمه ساز آوانگارد آشنا شوید.
هنری اسپنسر مور (به انگلیسی: Henry Spencer Moore) (زاده ۳۰ ژوئیه ۱۸۹۸–۳۱ اوت ۱۹۸۶) از هنرمندان و تندیس‌گران انگلیسی بود.
وی در خانواده‌ای تهیدست و معدن‌کار در شهر کسلفورد منطقه یورکشایر به دنیا آمد. مور شهرت خود را مدیون تندیس‌های تراش‌خورده مرمر و برنز ریخته‌گری‌شده‌است که معمولا در اندازه‌های بزرگ و موضوعات انتزاعی ساخته شده‌اند.
مور در ایجاد روند نوگرایی در هنر بریتانیا فرد موثری بوده‌است.
شهرت دیگر او در زمینه نگارگری است. نقاشی‌های وی از مردمی که در خلال جنگ جهانی دوم در پناهگاه‌های زیرزمینی می‌زیستند، از اهمیت خاصی برخوردار هستند.
وی همچنین یکی از اعضا گروه «واحد یک» بود؛ که در سال ۱۹۳۳ در انگلیس تشکیل شد.
علت شکل عجیب مجسمه‌های هنری که اکثرا زنی با سری کوچک و تنه‌ای بزرگ هست این است که هنری در کودکی کمر و پشت مادر خود را ماساژ می‌داده و این احساسی که از این اتفاق که در کودکی اش پیش آمده، داشته در ضمیر ناخودآگاهش ثبت و در بزرگسالی توسط مجسمه‌هایش بروز داده شده اند.

کتاب هنری مور