کتاب تاریخ فشرده انگلستان

The Shortest History of England
امپراتوری و تجزیه - از آنگلوساکسون ها تا برگزیت
  • 15 % تخفیف
    285,000 | 242,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: مرکز مرکز
    نویسنده:
کد کتاب : 128342
مترجم :
شابک : 978-9642135448
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : جلد نرم
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ فشرده انگلستان اثر جیمز هاوز

کتاب «تاریخ فشرده انگلستان (امپراتوری و تجزیه - از آنگلوساکسون‌ها تا برگزیت)» نوشته جیمز هاوز یک راهنمای خواندنی و سرگرم‌کننده برای آشنایی با تاریخ این کشور است.
نویسنده در این کتاب تلاش کرده تا در کمتر از ۲۰۰ صفحه، دامنه وسیعی از تاریخ انگلستان از دوران پیش از میلاد مسیح و امپراطوری روم تا قرن بیستم را به طور خلاصه بازگو کند. هاوز به شکلی ساده و قابل فهم، مهم‌ترین رویدادهای تاریخی از جمله فتوحات نورمن‌ها، جنگ‌های صلیبی و جنگ‌های داخلی را روایت و بررسی می‌کند. او علاوه بر جنبه‌های سیاسی و نظامی تاریخ، به مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز می‌پردازد تا تصویر کامل‌تری از دوران‌های مختلف این کشور ارائه دهد.
در این کتاب نویسنده، انگلستانی را برای مخاطب به تصویر می‌کشد که بسیار متفاوت از دیدگاه استاندارد است. انگلستانی که سرنوشت آن همیشه با سرنوشت همسایگانش گره خورده است و در ۱۰۰۰ سال گذشته، دارای سیستمی طبقاتی بوده است که در هیچ جای دیگر روی زمین مانند آن وجود ندارد؛ کشوری با تاریخی خونین و پر فراز و نشیب که محل تشکیل بزرگترین امپراطوری این کره خاکی بوده است. امپراطوری‌ای که به واسطه‌ی استعمار بخش بزرگی از کشورهای جهان، شکوفا شده بود.
این کتاب منبعی مناسب برای مخاطب عام و غیر دانشگاهی جهت درک بهتر تاریخ انگلستان می‌باشد.

کتاب تاریخ فشرده انگلستان

جیمز هاوز
جیمز هاوز (متولد 1960) رمان‌نویس و مورخ مشهور بریتانیایی است که به‌طور غیرمعمول، یکی از پرفروش‌ترین‌های رسمی در هر دو ژانر بوده است. او همچنین اقتباس‌های نمایشی از دو اثر خود را به رشته تحریر درآورده است. او در دانشگاه آکسفورد و دانشگاه آکسفورد بروکس نویسندگی خلاق تدریس می کند. در سال 2022 او مشاور داستان سریال/همکار کلیدی روی صفحه برای مستند 8 قسمتی BBCTV، Art That Made Us بود و توسط اندرو دیویس برای کمک به ساخت یک سریال درام تلویزیونی اصلی برای Lionsgate انتخاب شد.