کتاب روان کاوی

Psychoanalysis
کد کتاب : 130582
مترجم :
شابک : 978-6227765755
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 188
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب روان کاوی اثر مدرسه زندگی

کتاب «روان‌کاوی» همانطور که از نامش پیداست، بیش از هر‌چیز ما را با خود آشنا می‌کند. ما از آغاز همواره با پرسش‌هایی در ذهن خود رو‌به‌رو هستیم که هیچ پاسخی برای آن‌ها نمی‌یابیم. دست‌نیافتن به پاسخ این پرسش‌ها بیشتر به‌دلیل عدم‌شناخت خود است. بنابراین این کتاب به ما کمک می‌کند تا در ابتدا به یک آگاهی نسبی از خود برسیم و در گام بعد، تاحدودی به این پرسش‌های بنیادین پاسخ می‌دهد. این کتاب با استفاده از نظریه‌های روان‌کاوانه‌ی کاربردی، نکاتی را برای ما آشکار می‌کند که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانیم زندگی بهتر و مسیر شفاف‌تری داشته باشیم. این کتاب در آغاز به ما می‌آموزد تا نسبت به خودمان آگاه شویم و در مراحل بعد به ناخودآگاهمان نفوذ کرده و جلوه‌های جدیدی از آن را بر ما روشن می‌کند. این کتاب، عصاره‌ای از مباحث روان‌کاوانه است و هر آن چیزی که راجع‌به این موضوع می‌خواهید بدانید را به‌طور خلاصه در اختیار شما قرار می‌دهد. بخش‌هایی از این کتاب به زیگموند فروید، آنا فروید، ژان لکان و دیگر بزرگان این حوزه پرداخته‌شده‌ است. از دیگر مباحث مهم این کتاب می‌توان به «در روان‌درمانی چه می‌گذرد؟»، «روان‌درمانی چرا اثر می‌کند؟» و «احساسات ناخودآگاه ما خودآگاه می‌شوند؟» اشاره کرد. در بخش نخست این کتاب، مخاطب با اتاق درمان مواجه می‌شود و با استفاده‌ از چند مثال متوجه می‌شود که در اینگونه جلسات چه می‌گذرد. در بخش بعدی، خواننده با روان‌کاوان مهم و مفاهیمی که آن‌ها مطرح کرده‌اند آشنا می‌شود. در بخش آخر نیز با مفاهیم کلیدی روانکاوی رو‌به‌رو می‌شویم.
به‌طور کلی، خواندن این کتاب به علاقه‌مندان این حوزه، دانشجویان و همه‌ی کسانی که می‌خواهند عملکرد روان‌درمانی بر آن‌ها آشکار شود، پیشنهاد می‌شود. نکته‌ی مهمی که کتاب در مباحثش بر آن تاکید داشته این است که روان‌کاوی، به‌مثابه‌ی درمان است. این کتاب به روایت مدرسه‌ی دو‌باتن بوده که موسس آن آلن دو‌باتن است. او فیلسوف و نویسنده‌ی مهمی در این زمینه محسوب می‌شود که تا‌کنون کتاب‌های بسیاری را در زمینه‌ی زندگی بهتر به چاپ رسانده‌ است.

کتاب روان کاوی

مدرسه زندگی
مدرسه زندگی یک مؤسسه آموزشی با تمرکز بر زندگی بهتر و عاقلانه تر است. این مؤسسه در سال ۲۰۰۸ در لندن (شعبه اصلی)، آمستردام، برلین، استانبول، ملبورن، پاریس و سیدنی شروع به کار کرد. این مدرسه برنامه و خدمات متفاوتی را پیشنهاد می‌دهد؛ منجمله پیدا کردن شغل مورد رضایت، بهبود در روابط، دست یافتن به خونسردی، درک بهتر جهان. مدرسه همچنین خدماتی چون روان‌درمانی و فروشگاه حضوری را نیز ارائه می‌کند.