کتاب دره ی شادی

The Happy Valley
داستانی برای کودکان بزرگسال
کد کتاب : 13165
مترجم :
شابک : 978-6005722178
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دره ی شادی اثر اریک برن

کتاب "دره شادی" نوشته روانپزشک برجسته آمریکایی کانادایی "اریک برن" میباشد.این کتاب "اریک برن" در پس ظاهرش که کاملا کودکانه به نظر میرسد،مفاهیمی عمیق از رفتار های انسان ها در زندگیشان را بازتاب میکند.

"اریک برن" که در اواسط قرن بیستم نظریه "رفتار متقابل" را ارائه داد،ازین نظریه درخشانش در این کتاب استفاده های فراوان نیز کرده است.

کتاب "دره شادی" در سال 1986 نوشته شد ، سالی که از یک سو اعتراضات عمومی در بسیاری از نقاط دنیا ، از جمله در آمریکا ( جنبش اعتراض به اقتدار گرایی) ، در فرانسه ( شورش دانشجویان ) و در چکسلواکی ( بهار پراگ ) بالا گرفته بود ، و از سویی دیگر اریک برن در اوج موفقیت خود قرار داشت. پنج میلیون نسخه از کتاب های او به فروش رفته بود و اصطلاحاتی از نظریه تحلیل کنش متقابل ، مانند بازی ها ، کودک ، والد ، بالغ و ... که سعی داشت روابط پیچیده بین افراد را تحلیل کند ، به خانه ها و گفتگو ها راه پیدا کرده بود .

دره شادی در نگاه نخست ، کتابی است مصور برای کودکان و خارج از حوزه روانشناسی. شخصیت پردازی در کتاب ، بر پایه نظریه رفتار متقابل هستند و روابطی که اهالی دره با هم دارند و هم در حقیقت همان بازی هایی است که مردم در واقعیت با هم می کنند. نقاشی ها در کتاب به سبک دهه 1960 است. در این نقاشی ها جانوران دیگری هم دیده می شوند که صحبتی از آن ها در کتاب نمی شود. در تصویر ها دیده می شود که بعضی از جانوران لباس انسان پوشیده اند و یا این که بعضی از آن ها نیمه بدنشان انسان است. کودکان به شیوه خود داستان دره شادی را می فهمند و بزرگ سالان نیز به طریق خود...

کتاب دره ی شادی

اریک برن
اریک برن، زاده ی 10 می 1910 و درگذشته ی 15 جولای 1970، روانپزشک برجسته ی کانادایی/ آمریکایی بود.برن در مونترئال کانادا به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی خود را در سال 1931 دریافت کرد و تحصیلات خود را در دانشگاه مک گیل ادامه داد.برن در سال 1935 به ایالات متحده آمد و در بیمارستانی در نیوجرسی به کارآموزی پرداخت. او پس از پایان دوره ی کارآموزی، برای دو سال مشغول به کار در کلینیک روانپزشکی دانشکده ی پزشکی دانشگاه ییل شد. برن در سال 1939، تابعیت آمریکا را گرفت و شهروند این کشور شد. او در اواسط قرن بیست...