کتاب رئالیست ها

The Realists: Portraits of Eight Novelists
هشت چهره
کد کتاب : 132415
مترجم :
شابک : ‏‫‬‮‭978-6004902854
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 383
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1978
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب رئالیست ها اثر سی پی اسنو

کتاب «رئالیست‌ها: هشت چهره» نوشتۀ سی پی اسنو است که در دستۀ آثار زندگینامه‌ای قرار می‌گیرد. این کتاب دربارۀ هشت نویسندۀ بزرگ مکتب رئالیسم است. نویسنده در مقام تاریخ‌نگار و زندگی‌نامه‌نویسی دقیق به وقایعی که در جامعه و زندگی خصوصی این نویسندگان رخ داده پرداخته است.
اسنو برای نگارش این کتاب سراغ استاندال، بالزاک، دیکنز، داستایفسکی، تالستوی، گالدوس، هنری جیمز و مارسل پروست رفته که همگی از نامداران مکتب رئالیسم در ادبیات هستند. اسنو در «رئالیست‌ها: هشت چهره» به بررسی ابعاد مختلف زندگی، شخصیت و دیدگاه‌های این هشت نویسنده، می پردازد. نویسنده در پی آن است تا خواننده شناخت عمیق‌تری از این نویسندگان به‌دست آورد. مخاطب در جریان خواندن «رئالیست‌ها: هشت چهره» علاوه‌بر آشنایی با نویسندگان نامدار سبک رئالیسم، با ویژگی‌های این جنبش هنری هم که در ادبیات بروز ویژه‌ای داشت، آشنا می‌شود.
اسنو در این کتاب به خواننده یادآوری می‌کند که این نویسندگان، به رغم مشکلاتی که در زندگی خود داشته‌اند، اما با چشمانی تیزبین و ذهنی تحلیلگر شرایط تاریخی و اجتماعی دوران را با تمام جزئیاتش بازآفرینی کرده و شخصیت‌هایی باورپذیر خلق کرده‌اند.
از میان همۀ نویسندگانی که در این کتاب به آنها پرداخته شده، نام گالدوس از دیگران در ایران کمتر شناخته‌شده است. بنیتو گالدوس علاوه‌بر رمان‌هایی که نوشته، به‌عنوان نمایشنامه‌نویس هم معروف است و نوشتن 90 نمایشنامه، او را در زمر نمایشنامه‌نویسان مکتب رئالیسم نیز قرار می‌دهد. در کنار این‌ها، او در اسپانیا به‌عنوان سیاستمدار هم شناخته می‌شود و گرچه آثار کمی از او در ابتدا به انگلیسی ترجمه شد، اما رفته‌رفته تأثیر آثارش باعث گسترش نوشته‌هایش در سراسر جهان شد و او را با تولستوی، دیکنز و بالزاک هم‌پایه می‌دانند.

کتاب رئالیست ها

سی پی اسنو
چارلز پرسی اسنو، بارون اسنو، (15 اکتبر 1905 - 1 ژوئیه 1980) رمان نویس و شیمی دان فیزیک انگلیسی بود که همچنین در چندین سمت مهم در خدمات دولتی بریتانیا و مدت کوتاهی در دولت بریتانیا خدمت کرد.او بیشتر به خاطر مجموعه رمان‌هایش که مجموعاً با عنوان غریبه‌ها و برادران شناخته می‌شوند، و برای دو فرهنگ، یک سخنرانی در سال 1959 که در آن از شکاف بین دانشمندان و «روشنفکران ادبی» ابراز تاسف می‌کند.