کتاب همه چیز از اینجا دور است

Everything is far from here
کد کتاب : 132685
مترجم :
شابک : 978-6228089133
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب همه چیز از اینجا دور است اثر مجموعه ی نویسندگان

مجموعه داستان «همه‌چیز از اینجا دور است»، ششمین اثر از این مجموعه کتاب است که برای اول بار در سال 1379 منتشر گردید. از ویژگی‌های مهم این مجموعه انتخاب آثاری است که از نظر فرم و محتوا تفاوت‌های بنیادین با‌هم دارند و اکثرا جزو آثار برگزیده و تقدیر شده‌ی جهانی هستند.
این مجموعه داستان شامل پانزده اثر از نویسندگانی چون استیون کینگ، وودی آلن، ویلیام ترور، هاری شانکار پارسایی، کریستانا انریکس و چندین نویسنده‌ی دیگر است. تلفیق آثار نویسندگان مشهور و غیرمشهور در یک مجموعه و همچنین پوشش طیف وسیعی از ژانرها و فرم‌های روایی ویژگی مهم این مجموعه داستان است که باعث‌شده مخاطبان حرفه‌ای و عادی جذب این مجموعه شوند.
مترجم در ابتدای هر اثر خلاصه‌ای کوتاه از بیوگرافی نویسنده و همچنین جهان داستانی او ارائه کرده است که این ویژگی از ظرایف این مجموعه داستان است و باعث درک بهتر مخاطب از داستان و نویسنده‌ی آن می‌شود.
اولین اثر مجموعه با عنوان «نیویورک‌تایمز با تخفیف ویژه»، از آثار استیون کینگ و مجموعه داستان «درست پس از غروب» انتخاب‌شده است. داستان «انتظار» عنوان اثری دیگر است که به قلم روی کنزی نوشته‌شده و از مجموعه‌ی «بهترین داستان‌های کوتاه امریکایی 2007» انتخاب‌شده است. «اعترافات یک دزد»، اثری است که از وودی آلن، نویسنده‌ی نام‌ آشنا انتخاب‌شده و در این مجموعه قرار گرفته است. داستان «بازرس ماتادین در ماه»، اثری فاخر از نویسنده‌ی هندی هاری شانکار پارسایی است که نقدی روایی بر سازمان قضایی و پلیس هندوستان را ارائه کرده است. داستانی از ویلیام ترور نیز در این مجموعه با عنوان «شاگرد معلم پیانو» قرارگرفته است که باعث جذابیت این مجموعه‌شده است.
در نهایت، داستان منتخب مجموعه که نام کتاب را هم به خود اختصاص داده، یعنی «همه‌چیز از اینجا دور است»، اثری از کریستینا انریکس است که به موضوع مهاجرت و جهان پرتنش مهاجران اشاره کرده است. این اثر روایتی از یک مادر و پسر بی‌نام را ارائه می‌کند که از کشوری بی‌نام به‌قصد مهاجرت آمده‌اند و در میانه‌ی راه از هم جدا شده و پسر خردسال گم می‌شود. مادر بی‌تاب به‌دنبال پیداکردن فرزندش است که روایت داستان شکل می‌گیرد. عدم اشاره به اسم افراد و کشورها دغدغه‌ی اصلی نویسنده بوده که به‌عنوان سازنده‌ی درون‌مایه، مفهومی وسیع و شگرف و البته غم‌انگیز را برای مهاجران ارائه کرده است.

کتاب همه چیز از اینجا دور است

قسمت هایی از کتاب همه چیز از اینجا دور است (لذت متن)
تصمیم عاقلانه این بود که بچه‌ام را بردارم و بروم خانه، ولی نمی‌خواستم محمد را برنجانم. اگر اشتباه کرده بودم چه؟ من و او، همین چند ثانیه پیش، یک لحظۀ پیوند روحی ناب را تجربه کرده بودیم. اگر با این سرعت احساسات را نادیده می‌گرفتیم، پس چه ارزشی داشتند؟ و اگر محمد مسلمان و سیاه‌پوست نبود، آیا باز هم با همین سرعت احساساتم را نادیده می‌گرفتم؟ پس معنی روشنفکری چه بود؟ (بخشی از داستان «شهر مهاجر»)