کتاب حساس ها

Sensitive
قدرت پنهان آدم های بسیار حساس در جهان پیچیده ی امروز
کد کتاب : 132686
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6229376546‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب حساس ها اثر آندره سولو

روح‌های حساس در دنیایی حرکت می‌کنند که اغلب احساس می‌کنند خیلی بلند و خیلی سریع است. با این حال، در درون این حساسیت یک قدرت پنهان نهفته است: قدرتی منحصر‌به‌فرد که وقتی درک و مهار شود، می‌تواند نحوه‌ی تجربه و مشارکت ما در جهان را تغییر دهد. «حساس‌ها: قدرت پنهان آدم‌های بسیار حساس در جهان پیچیده‌ی امروز» نوشته‌ی آندره سولو و جن گرانمن، فقط یک کتاب نیست، بلکه راهنمای در آغوش کشیدن مواهب عمیق افراد بسیار‌حساس (HSP) در دنیایی که اغلب حساسیت را کم ارزش می دانند.
در میان جامعه‌ای که مدافع برون‌گرایی، سرعت و تحرک مداوم است، «حساس‌ها» چشم‌اندازی با طراوت را ارائه می‌دهد؛ دیدگاهی که ویژگی‌های منحصربه‌فرد افراد بسیارحساس را تحسین می‌کند. آندره سولو و جن گرانمن، هر دو متخصص در زمینه‌ی حساسیت‌ بالا، سفری را برای کشف عمق و غنایی که حساسیت به زندگی ما می‌آورد آغاز می‌کنند. خود عنوان، «حساس‌ها»، شیرجه‌ای عمیق به دنیای افراد بسیار حساس است، که لایه‌های تجربیات، چالش‌ها، و مهم‌تر از همه، قدرت پنهان آن‌ها را آشکار می‌کند. نویسندگان با اذعان به مبارزاتی که افراد بسیار‌حساس در دنیایی که اغلب طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد، با آن روبرو هستند، شروع می‌کنند. نقل قول، «در جهانی که صلابت را ایده‌آل می‌کند و حساسیت را رد می‌کند، بسیار حساس‌ بودن می‌تواند مانند یک نفرین باشد» احساسات اولیه را به تصویر می‌کشد. این زمینه را برای کاوش دلسوزانه از چالش‌ها و تصورات نادرست پیرامون حساسیت بالا فراهم می‌کند. نویسندگان با اذعان به دشواری‌ها، فضایی را برای خوانندگان ایجاد می‌کنند تا با روایت در سطح شخصی ارتباط برقرار‌کنند و پایه‌ای را برای سفری دگرگون‌کننده برای خودیابی ایجادکنند. این کتاب به عنوان راهنمای افراد‌حساس برای درک و هدایت ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود آشکار می‌شود. آندره سولو و جن گرانمن از تحقیقات، حکایات شخصی و بینش‌های تخصصی استفاده می‌کنند تا کاوشی جامع از حساسیت بالا ارائه دهند. از جنبه‌های عصبی حساسیت تا تأثیر بر روابط و زندگی کاری، این کتاب طیف گسترده‌ای از تجربیات را پوشش می‌دهد. نویسندگان تعادلی بین دقت‌ علمی و داستان‌سرایی مرتبط ایجاد می‌کنند و کتاب را برای مخاطبان وسیعی در دسترس قرار می‌دهند. نویسندگان همچنین ابزارها و استراتژی‌های عملی را برای افراد‌حساس ارائه می‌کنند تا چالش‌های زندگی روزمره را هدایت‌کنند. از مدیریت اضافه‌ بار‌حسی گرفته تا تعیین مرزها و پرورش شیوه‌های مراقبت از خود، این کتاب به راهنمای پیشرفت در دنیایی تبدیل می‌شود که اغلب به نظر می‌رسد برای اکثریت غیر‌حساس طراحی شده‌است. توصیه‌های عملی، همراه با مثال‌های واقعی، کتاب را به کتاب راهنمای رشد و توانمندسازی شخصی تبدیل می‌کند. یکی دیگر از جنبه های قانع کننده «حساس‌ها» کاوش آن در تقاطع بین حساسیت بالا و خلاقیت است. نویسندگان به ارتباط‌عمیق بین حساسیت و بیان‌هنری می‌پردازند و نشان می‌دهند که چگونه حساسیت می‌تواند منبع خلاقیت باشد. این کتاب با برجسته کردن مشارکت حساس‌های معروف در زمینه‌های خلاقانه‌ی مختلف، خوانندگان را تشویق می‌کند تا از پتانسیل خلاقانه‌ی آن‌ها بهره ببرند و حساسیت آن‌ها را به عنوان یک کاتالیزور برای نوآوری و بیان هنری ببینند.
در اصل، « حساس‌ها» گواهی بر قدرت و پتانسیل ذاتی در افراد بسیار حساس است. اکتشاف مشترک جن گرانمن و آندره سولو چراغی از امید و راهنمایی برای حساس‌هایی است که در دنیایی که ممکن است همیشه ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها را درک‌نکنند، حرکت کنند. چه فردی بسیار حساس باشید که به دنبال درک و توانمندی است و چه کسی که مشتاق درک و حمایت از روح‌های حساس زندگی خود است، این کتاب نوید یک سفر روشنگر و دگرگون‌کننده به قدرت پنهان حساسیت را می‌دهد.

کتاب حساس ها